Hands-on wiskundig modelleren met lesmateriaal en computationele programmeersoftware - geannuleerd

27 september 2023
Vier nascholingsnamiddagen op woensdag in september tem januari
Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Na een korte toelichting waarin het theoretisch kader rond wiskundig modelleren wordt toegelicht, gaan we onmiddellijk in de praktijk aan de slag met voorbeeldcases (aangepast aan minimaal niveau 6 uur wiskunde secundair onderwijs) waarbij ook het computationeel denken en hands-on programmeren centraal staat.
Op basis hiervan krijgen je de kans om in jouw eigen lespraktijk deze cases of alternatieven toe te gaan
passen samen met je leerlingen.

• Voor wie: leerkrachten wiskunde 3de graad ASO/TSO voor studierichtingen met minimum 6 uur wiskunde per week, min 5 deelnemers
  • Data: 4 nascholingsnamiddagen op woensdag in september t.e.m. januari. De details worden met de deelnemers besproken.
    Eerste dag wellicht 27 september telkens | 14u00 – 16u00
  • Deelname: 45 euro, inclusief wiskunde boek “A primer on mathematical modelling, Quarteroni, Gervasio, SIAM”
  • Benodigdheden: elke deelnemer brengt een laptop mee
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Hasselt– 3590 Diepenbeek, het juiste lokaal laten we je nog weten
  • Contactpersoon: Jochen Schuetz, jochen.schuetz@uhasselt.be en Roel Schrooten, roel.schrooten@uhasselt.be

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht