Hoe kan je groeigericht evalueren voor de lessen economie?

25 maart 2024
Campus Diepenbeek - Gebouw D - Agoralaan - 3590 Diepenbeek - lokaal A5

Dit event is reeds afgelopen

Hoe kan je groeigericht evalueren voor de lessen economie?

Deze sessie is een open les Vakdidactiek Economie: een les uit de Educatieve Master Economie die toekomstige leerkrachten aan UHasselt volgen, maar die wordt opengesteld voor externen en/of ervaren leerkrachten die reeds voor de klas staan.

Tijdens deze sessie maak je eerst en vooral kennis met de evaluatieconcepten feedback, feedup, en feed forward, en zoomen we in op de integratie van evalueren in het onderwijsleerproces. Daarnaast worden enkele competentieraamwerken (EntreComp/DigiComp/GreenComp/FinComp) in de verf gezet, en via een demo van evaluatietools ontdek je hoe je op een innovatieve manier kan evalueren. Je ontdekt ook hoe je zelf een kwaliteitsvolle rubric kan opstellen en hoe je jouw leerlingen daarin kan betrekken. Tot slot ga je zelf aan de slag met een toepassing op op de vergaarde kennis, waarbij je zelf een rubric opstelt voor een economisch leerdoel.

• Voor wie: leerkrachten economie derde graad ASO & TSO (D & D/A)
  • Datum: 25 maart 2024 | 20.00 - 21.45 uur
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Gebouw D - 3590 Diepenbeek - lokaal A5
  • Contactpersoon: Charlotte Adriaensens, charlotte.adriaensens@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht