Informatica: Progra-MEER - algoritmen, computationeel denken & programmeren: 17 februari

17 februari 2022
13:30 - 16:30
Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Wetenschapspark 2 - EDM gebouw - vergaderzaal tweede verdiep - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Progra-MEER: algoritmen, computationeel denken & programmeren

De nascholing “Progra-MEER” (Méér dan programmeren) richt zich tot leerkrachten secundair onderwijs die, gezien het alsmaar toenemende belang van informaticawetenschappen, meer achtergrond nodig hebben om een vak “programmeren” te kunnen geven (leerkrachten informatica, wiskunde, wetenschappen…).

We tonen het resultaat van computationeel denken. We tonen een aantal algoritmes die de toekomst mee bepalen. De sessies zijn gericht op een directie toepasbaarheid in een klascontext.

• donderdag 21 oktober 2021 (sessie 1) :
    Zoek- en sorteeralgoritmes (vind de speld in de digitale hooiberg)

• dinsdag 18 januari 2022 (sessie 2) :
    Grafen, routeplanners … adhv het algoritme van Dijkstra

• donderdag 17 februari 2022 (sessie 3) :
    Het Nobelprijswinnende Stable Marriage Algorithm

• dinsdag 8 maart 2022 (sessie 4) :
    Physical computing aan de hand van de micro:bit en raspberry Pi

• Voor wie: leerkrachten informatica, wiskunde, wetenschappen tweede en derde graad, max 25 deelnemers
  • Datum: 21 oktober 2021, 18 januari, 17 februari en 8 maart 2022 | 13u30 tot 16u30
  • Deelname: 90 €, verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Wetenschapspark 2 - EDM gebouw - vergaderzaal 2de verdiep - 3590 Diepenbeek
    Er is parkeergelegenheid achter het gebouw van EDM (Expertisecentrum voor Digitale Media).
  • Benodigdheden: laptop
  • Contactpersonen: Dirk Peeters, dirk.peeters@uhasselt.be