Lezing: Bewegend leren - SESsies inspiratie in de klas: 22 november 2023 AFGELAST ZIEKTE SPREKER

22 november 2023
Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Lezing: Bewegend leren

Spreker: Lindsay Everaert

In dit aanbod - opengesteld voor studenten Educatieve master (als een keuze-opleidingsonderdeel) en externen - wensen we actief in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers.

Bewegend leren is een opkomende onderwijsvorm waarbij het leren wordt geassocieerd met fysieke beweging. Tijdens deze sessie krijg je meer inzicht in het belang van beweging in een schoolcontext, krijg je tips en tricks over hoe je meer fysieke activiteit kan integreren in je lessen en gaan we praktisch aan de slag met verschillende materialen.

Lindsay Everaert is een doctoraatstudente bij de School voor Educatieve Studies UHasselt. Ze doet onderzoek naar bewegend leren, d.w.z. het combineren van een fysieke activiteit met het leren van leerstof op hetzelfde moment. Op deze manier tracht ze te onderzoeken of adolescenten met en zonder ASS via deze weg efficiënter leren, zich beter voelen op school, minder stress ervaren, enzovoort. Lindsay is UHasselt alumnus van de opleidingen Biomedische Wetenschappen en de Educatieve master in de Gezondheidswetenschappen.

• Voor wie: leerkrachten secundair onderwijs, middenkader, directie
  • Datum: woensdag 22 november 2023 | 20u00 – 21u45
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Lieven Faes, lieven.faes@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht