Ludo Heylen - Omgaan op school met kinderen/jongeren uit kansarmoede

21 februari 2022
Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Omgaan op school met kinderen/jongeren uit kansarmoede

Vlaanderen heeft een goed onderwijssysteem, maar niet voor iedereen. (Ook verstandige) kinderen uit kansarme gezinnen doen het opvallend minder goed dan hun leeftijdsgenoten uit middenklasgezinnen. Uit verhalen van kansarmen komt steeds weer terug dat leraren sleutelfiguren voor hen zijn. Leraren kunnen het verschil maken. Dat wordt ook heel duidelijk door onderzoek bevestigd.

In deze bijdrage belichten we het onderzoek, geven we verhalen van kansarmen in onderwijs, geven we voorbeelden van hoe je met kansarmen kan omgaan en geven we basiskaders voor een effectieve aanpak.

Sprekers: Ludo Heylen & ervaringsdeskundige Nelly
Ludo Heylen is directeur van CEGO Vorming en Consult. Hij is ook LOP-voorzitter basisonderwijs in Aarschot en werkt regelmatig samen met ervaringsdeskundigen in kansarmoede.
Nelly is ervaringsdeskundige, en werkt graag samen met Ludo.

• Voor wie: leerkrachten secundair onderwijs, middenkader, directie, praktijkassistenten en docenten UHasselt, max 40 deelnemers
  • Datum: maandag 21 februari 2022 | 20u00 – 21u45
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek