Nascholing vakoverschrijdend - Sensor Socks voor leerkrachten - 28 augustus 2023

28 augustus 2023
13:30 - 16:00
Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - Lokaal F5.22 - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Deze nascholing zal dieper ingaan op het lesmateriaal van het project “Sensor Socks” (zie website van Sensor Socks). Per twee bouwen de leerkrachten een Sensor Sock – een sok met sensoren om de druk onder hun voeten te meten. Via een stappenplan maken ze de sensoren en programmeren ze die met Arduino zodat de druk onder hun voeten met Excel mooi in beeld kan gebracht worden.

Er zal worden uitgelegd hoe de sensoren worden gekoppeld aan de arduino, hoe het Arduino-programma werkt en hoe de uitlezing in Excel gebeurt. Er worden suggesties gegeven hoe het project kan gebruikt worden op school, welk materiaal nodig is en waar dit kan aangekocht worden.

De nascholing is bedoeld voor leerkrachten die weinig tot geen ervaring met Arduino hebben en hiervoor ondersteuning kunnen gebruiken. Zo willen we de drempel verlagen om met dit STEM-project in de klas aan de slag te gaan.

• Voor wie: leerkrachten tweede en derde graad, doorstroom of dubbele finaliteit
  • Datum: maandag 28 augustus 2023 | 13u30 – 16u00
  • Deelname: gratis, verplicht inschrijven
  • Benodigdheden: laptop
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - Lokaal FR.5.22 - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Kristel Heerwegh, kristel.heerwegh@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht