Nascholing wiskunde - Met de cirkel maken we de vlakke meetkunde bolrond - 11 oktober 2023

11 oktober 2023
14:00 tot 17:00
UHasselt – Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Na een pauze van twee schooljaren is het terug mogelijk om de leerlingen van het vierde jaar de schoonheid van de cirkel te laten proeven. Bij de cirkel komen heel veel zaken van de vlakke synthetische meetkunde bij elkaar. Een standaardstappenplan is er niet steeds en daarom lenen opgaves over de cirkel zich ideaal tot het leren oplossen van problemen. Het blijft een mooi hoofdstuk om het sublieme van wiskunde mee te geven en geeft veel interessante informatie voor ter oriëntatie naar de derde graad.
Tijdens deze nascholing maak je kennis met een mogelijkheid voor cursusmateriaal voor de leerlingen. We maken tijd voor oefeningen en overlopen enkele mogelijkheden voor evaluaties. We bekijken voorbeelden die de link tussen kunst en wiskunde illustreren.
De deelnemers krijgen nadien de digitale syllabus.

• Voor wie: leerkrachten wiskunde vierde jaar doorstroomrichtingen
  • Datum: woensdag 11 oktober 2023 (oorspronkelijk was deze nascholing op 13 september voorzien)
  • Uur: 14u00 tot 17u00
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt , campus Diepenbeek, gebouw D, 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Machteld Verhenne, machteld.verhenne@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht