Tessa Kieboom - Hoe omgaan met hoogbegaafde leerlingen in je klas?

09 mei 2022
Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Hoe omgaan met hoogbegaafde leerlingen in je klas?

In deze lezing wordt aangegeven wat je je als leraar moet voorstellen bij een hoogbegaafde leerling op de middelbare school. Naast het duiden van zijn of haar functioneren, komt ook de eigenheid aangaande presteren aan bod. Daarnaast bekijken we samen wat mogelijke onderwijsinterventies voor sterke en hoogbegaafde leerlingen op de middelbare school kunnen zijn.

Spreker: Tessa Kieboom is de autoriteit in Vlaanderen en Nederland op het vlak van hoogbegaafdheid. Meerdere boeken en artikels zijn van haar hand. Ze heeft de dagelijkse leiding van Exentra vzw, het expertisecentrum rondom hoogbegaafdheid. Daarnaast is ze co-titularis van de Leerstoel Hoogbegaafdheid aan UHasselt.

• Voor wie: leerkrachten secundair onderwijs, middenkader, directie, praktijkassistenten en docenten UHasselt, max 40 deelnemers
  • Datum: maandag 9 mei 2022 | 20u00 – 21u30
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek