Wiskunde: Computationeel denken in Wiskunde 23, 25 en 30 aug

25 augustus 2021 - 26 augustus 2021
13.30 - 16.30
Universiteit Hasselt – campus Hasselt– lokaal FR1.05 - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Computationeel denken in wiskunde

Door de modernisering van het secundair onderwijs wint het computationeel denken aan belang. De basis werd gelegd in de eerste graad. In de doorstroomrichtingen van de tweede graad neemt de programmeertaal Python het logisch vervolg op zich.
Via wiskundige voorbeelden komen de essentiële bouwstenen van het computationeel denken aan bod: algoritmen, de opeenvolging, de herhaling- en keuzestructuur, operatoren, functies…
Via drie sessies en beperkte huistaken tussendoor bouwen we samen dit computationeel denken op. Het einddoel is de leerlingen tot het ontwerpen van een algoritme te laten komen.

• Voor wie: leerkrachten wiskunde en informatica tweede graad doorstroomrichtingen
  • Data: 23, 25 en maandag 30 augustus 2021 | 13u30 – 16u300
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Benodigdheden: elke deelnemer brengt een laptop mee