Wiskunde: Dag van de wiskunde: 4 maart 2023

04 maart 2023
08:30 - 13:00

Dit event is reeds afgelopen

Dag van de wiskunde

Op zaterdag 4 maart 2023 organiseert UHasselt de dag van de wiskunde voor leerkrachten wiskunde van het secundair onderwijs. Het onderwijslandschap in het SO evolueert steeds. Zowel de modernisering, de digitalisering als de druk om kwaliteitsvol onderwijs te geven, vullen de werkwinkels op deze zaterdagvoormiddag.
Er is een graad-overschrijdend aanbod zoals bijvoorbeeld ‘effectief wiskundeonderwijs’ of ‘het gebruik van GeoGebra’. Daarnaast zijn er onderwerpen specifiek voor lesgevers in de eerste, tweede of derde graad, gaande van de eerste stappen in het Python programmeren, goocheltrucs wiskundig uitgelegd of hoe omgaan met een afkeer voor wiskunde.
Je maakt een keuze uit 14 verschillende werkwinkels verdeeld over 2 sessies.
Nadien is er gelegenheid tot napraten met een gratis broodje.

De Dag van de wiskunde is geschikt voor leerkrachten secundair onderwijs uit alle graden.

08.30 - 09.00 uur   Onthaal
09.00 - 09.30 uur   Plenaire sessie
09.30 - 11.00 uur   Werkwinkel 1
11.00 - 11.30 uur   Pauze
11.30 - 13.00 uur   Werkwinkel 2
13.00 uur - …         Napraten met een broodje

Bekijk het programmaboekje (pdf, 497 KB)voor het volledige programma en de werkwinkels.

• Voor wie: leerkrachten wiskunde, alle graden SO
  • Datum: zaterdag 4 maart 2023 | vanaf 08.30 uur
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D – 3590 Diepenbeek - verschillende lokalen
  • Contactpersoon: Kristel Heerwegh, kristel.heerwegh@uhasselt.be

De inschrijvingen zijn afgesloten.

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Ontvang je onze berichten nog niet? Vul dan jouw gegevens in zodat we je op de hoogte kunnen brengen van activiteiten in jouw vakgebied.

Terug naar het Nascholingen overzicht