Wiskunde: Ijkingstoetsen en remediëringstraject: wat houdt het in?

08 maart 2023
Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Infosessie Wiskunde: ijkingstoetsen en remediëringstraject: wat houdt het in?

Sinds dit academiejaar zijn ijkingstoetsen - vanaf 2023-2024 starttoetsen, zie ijkingstoets.be  - verplicht voor leerlingen die willen starten aan de bacheloropleidingen wiskunde, fysica en daarvoor ook voor startende industriële ingenieurs. Enkel deelname was verplicht en het resultaat had geen bindende gevolgen.

Vanaf het volgende academiejaar zullen leerlingen ook een remediëringstraject moeten afleggen indien ze niet slagen op de starttoets. Ook startende studenten biomedische wetenschappen zullen vanaf het volgende academiejaar aansluiten voor een starttoets waarbij onder andere de kennis wiskunde getoetst wordt.

In deze infosessie blikken we terug op de voorbije editie én kijken we ook vooruit naar de plannen voor het remediëringstraject en de verwachte kennis wiskunde die leerlingen voor de ijkingstoets nodig hebben.

Lesgevers: prof. dr. Jochen Schütz en prof. dr. Roel Braekers

Programma

15.15 - 15.30 uur  Inleiding ijkingstoets en remediëring: welke inhoud is te kennen?
15.30 - 16.15 uur  Hands-on experience met de ijkingstoets
16.15 -  ...            Napraten met een drankje

• Voor wie: leerkrachten wiskunde
  • Datum: woensdag 8 maart 2023 | 15.15u – 16.15
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - lokaal C109 - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Jeroen Wynen, jeroen.wynen@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht