13.265 euro voor Fonds Welzijn voor Studenten UHasselt

Voor de 50ste verjaardag van Universiteit Hasselt maakte theaterhuis Het nieuwstedelijk de voorstelling Mooie jaren - een kroniek van onze tijd. Een voorstelling over de voorbije halve eeuw waarin we een generatie vrienden volgden die het leven, de liefde en een wereld in constante verandering ontdekten. De voorstelling Mooie Jaren kwam tot stand in coproductie met UHasselt. Voor haar 50-jarig bestaan vroeg de universiteit aan Het nieuwstedelijk om een voorstelling te maken over de afgelopen 50 jaar en hoe dit een impact had op deze regio in volle transitie.

De opbrengsten van deze voorstellingen gingen deels naar het Universiteitsfonds UHasselt, dat met deze middelen projecten zal opzetten ter bevordering van het welzijn van de UHasselt-studenten. Zo brachten de voorstellingen over heel Vlaanderen het mooie bedrag van 13.265 euro op voor het Fonds Welzijn Studenten waarvoor hartelijk dank.

Mooie Jaren