Openlesdag Chemie: 11 april 2024

11 april 2024
Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Datum: 11 april 2024

Hoorcollege: Biochemische paden

Prof. dr. Geert-Jan Graulus

In de les behandelt de prof hoe verschillende organen hun energiehuishouding anders organiseren en op welke wijze dit ervoor zorgt dat op het niveau van het organisme alle reeds besproken reactiepaden één geïntegreerd geheel vormen. Op basis van dat inzicht bespreekt de prof dan hoe aanpassingen in het voedings- en/of bewegingspatroon het metabolisme kunnen herprogrammeren. Vervolgens wordt er gekeken naar de manier waarop we die effecten kunnen nabootsen met geneesmiddelen als Ozempic.

• Doelpubliek: leerlingen derde graad secundair onderwijs
  • Datum: donderdag 11 april 2024 | 10.30 - 12.30u
  • Verplicht inschrijven: aantal deelnemers is beperkt, graag een seintje indien je bent verhinderd
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - aula H4 - Gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Kristien Brassinne, kristien.brassinne@uhasselt.be

Het aantal inschrijvingen is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan els.smeyers@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht