Proefrit Informatica: 23 november 2022

23 november 2022
14:00 - 16:00

Dit event is reeds afgelopen

Hoe leert een computer? Artificiële intelligentie: stap-voor-stap.

De term artificiële intelligentie of AI is alomtegenwoordig. Maar wat is dat eigenlijk? Wat is het verschil tussen een computer laten leren en een computer programmeren? En moet je al een professor zijn om AI te kunnen begrijpen of toe te passen?

In de AI workshop leggen we uit wat AI is en welke impact het heeft op de maatschappij. Daarnaast maken we gebruik van AppInventor om de eerste stappen in AI te zetten en bouwen we twee verschillende AI toepassingen die je op je eigen smartphone of tablet kan testen en demonstreren.

• Doelpubliek: leerlingen derde graad secundair onderwijs
  • Datum: woensdag 23 november 2022 | 14u00 - 16u00
  • Verplicht inschrijven: Graag een seintje indien je ingeschreven bent maar toch niet aanwezig kan zijn.
  • Locatie: Expertisecentrum voor Digitale Media - Universiteit Hasselt - Wetenschapspark 2 - 3590 Diepenbeek
  • Benodigdheden: een Android/Apple telefoon of tablet
  • Contactpersoon: Thijs Vandenryt, thijs.vandenryt@uhasselt.be

Het aantal inschrijvingen is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan els.smeyers@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht