Doctoraatsstudent Khalid Al Abri maakt slimme mobiliteit mogelijk via betere ondersteuning van rijgedrag, veiligheid & ervaring.

Het doctoraatsonderzoek van Khalid Ali Al Abri richt zich op mobiliteitsmanagement in slimme steden en erkent de toenemende uitdagingen als gevolg van het enorme aantal verkeersongevallen. De dringende behoefte aan creatieve oplossingen wordt benadrukt door de wereldwijde impact van verkeersongevallen. Het onderzoek richt zich op de identificatie en het beheer van rijgedrag.

Shutterstock 680966149 Shutterstock 680966149

Rijgedrag wordt gecategoriseerd in operationele, tactische en strategische dimensies. Het onderzoek verkent de diepgaande invloed van autonome en verbonden voertuigen, rijstijlen en vaardigheden op de verkeersveiligheid. Een cruciaal element, dat in dit proefschrift wordt benadrukt, is de holistische meting van rijprestaties, rekening houdend met de veelzijdige rol van menselijke factoren. Om de verkeersveiligheid te versterken, worden geavanceerde monitoringsystemen, data-analyse en robuuste wettelijke kaders grondig onderzocht als onmisbare hulpmiddelen.

Het onderzoek kijkt voorbij de technische aspecten en wijst op het belang van handhaving van de verkeerswetgeving, internationale initiatieven en het veranderende wettelijke landschap met betrekking tot verkeersveiligheid. Het onderzoek creëert een uitgebreid kader voor het continue beheer van rijprestaties. Het wil intelligente benaderingen gebruiken om de rijprestaties te beoordelen, rijgedrag precies te definiëren binnen een wettelijk kader en op een intelligente manier om te gaan met simultaan rijgedrag.

De ambitieuze reikwijdte van het onderzoek omvat het meten van de invloed van ruimtelijke factoren op de prestaties, het onderzoeken van de ingewikkelde relatie tussen de fysiologie van de bestuurder en zijn prestaties en het formuleren van intelligente strategieën om de rijprestaties te verbeteren. De kracht van dit werk ligt niet alleen in de technische diepgang, maar ook in de toewijding om echte uitdagingen aan te gaan en bij te dragen aan de verbetering van de verkeersveiligheid op wereldwijde schaal.

Meer weten over het onderzoek van Khalid Ali Al Abri?

Op vrijdag 9 februari 2024 om 15.00 uur verdedigt Mr. Khalid Al Abri zijn doctoraatsproefschrift aan UHasselt. Zijn (Engelstalige) verdediging is vrij toegankelijk en gaat door op campus Hasselt in auditorium Louis Roppe (Martelarenlaan 42 - Oude Gevangenis, 3500 Hasselt) Het is ook mogelijk om zijn verdediging online te volgen.

Wie is Khalid Ali Al Abri?

Mr. Khalid Ali Al Abri is 43 jaar oud, woont in het Sultanaat Oman, Al Hamra. Hij is getrouwd en trotse vader van 5 kinderen (3 dochters en 2 zonen). Zijn passies zijn reizen, lezen en fotografie.

Mr. Khalid Ali Al Abri is een toegewijde professional met een diverse en indrukwekkende academische en professionele achtergrond. Hij begon zijn academische reis met een bachelor in computerwetenschappen, waarmee hij de basis legde voor zijn toekomstige inspanningen. Hierop voortbouwend, volgde hij een master in informatietechnologie om zijn vaardigheden in de steeds veranderende wereld van digitale vooruitgang aan te scherpen. Zijn passie voor technologie en openbare veiligheid en zijn aangeboren nieuwsgierigheid en ambitie dreven hem tot een doctoraat in de Mobiliteitswetenschappen aan de UHasselt.

Mr. Khalid is niet alleen een uitstekende academicus, maar ook een toegewijd politieagent in Oman. Na 18 jaar bij de wetshandhaving, werkt hij momenteel als manager van het Violation Directorate, waar hij toezicht houdt op de handhaving van verkeersregels. Zijn toewijding aan de openbare veiligheid heeft hem gedreven om state-of-the-art oplossingen voor verkeershandhaving te ontwikkelen en te implementeren, waarbij hij gebruik maakt van zijn technologische expertise om een veiligere en meer beveiligde omgeving te creëren. Zijn werk weerspiegelt zijn toewijding aan efficiëntie, nauwkeurigheid en eerlijkheid bij het handhaven van de rechtsorde op de weg.