Rotary Genk schenkt 16 laptops aan UHasselt-studenten met financiële moeilijkheden

16 UHasselt-studenten met financiële moeilijkheden krijgen elk een gratis laptop, geschonken door Rotary Genk. Goed voor een totaalbedrag ter waarde van 15.000 euro. “Een warm en vooral nuttig geschenk van Rotary Genk, zeker nu alsmaar meer studenten aankloppen bij onze sociale dienst”, zegt de dienst studentenvoorzieningen van UHasselt. De schenking valt binnen het Fonds Welzijn voor Studenten van het Universiteitsfonds UHasselt.

24 01 25 Schenking Rotary Genk 009 24 01 25 Schenking Rotary Genk 009

Mooie steun

Het aantal studenten met financiële moeilijkheden stijgt, ook aan Universiteit Hasselt. De aanvragen voor een financiële tussenkomst bij de sociale dienst van UHasselt gaan dit academiejaar met 18% naar omhoog ten opzichte van vorig academiejaar. “Eén specifieke oorzaak kunnen we hier niet voor geven, maar het algemeen duurder worden van het dagelijkse leven speelt zeker een rol. Daarnaast zien we dat de basiskosten om te studeren, zoals de aankoop van materialen of boeken stijgen, net als de huurprijzen voor een studentenkamer. Allemaal zaken die een rol spelen in de stijging van aantal vragen voor financiële hulp”, zegt Katrien Vanheusden, coördinator van de dienst Studentenvoorzieningen aan UHasselt.

24 01 25 Schenking Rotary Genk 009

15.000 euro schenking

Naast financiële hulp vanuit de Universiteit zelf, kunnen een aantal UHasselt-studenten nu gebruik maken van een gratis laptop. Rotary Genk besloot om voor een totaalbedrag van 15.000 euro, goed voor 16 laptops, te schenken aan het Fonds Welzijn voor Studenten van het Universiteitsfonds UHasselt. “Een heel welgekomen steun, waar we Rotary Genk erg dankbaar voor zijn”, zegt Frédérique de Keyser coördinator van het Universiteitsfonds UHasselt.

“Als Rotary Genk zijn wij op onze beurt erg blij dat we met deze schenking studenten met financiële problemen kunnen helpen tijdens hun studie. Met onze sociale activiteiten willen we zo een permanente impact creëren op de toekomst van de UHasselt-studenten”, zegt Patrick Nijs, voorzitter van Rotary Genk.

Studenten met financiële moeilijkheden die aanspraak willen maken op een gratis laptop kunnen zich melden aan de sociale dienst van Universiteit Hasselt. Medewerkers zullen dan bekijken of de student voldoet aan de nodige voorwaarden. Als dat zo is, dan kan de student gedurende de hele studie de laptop in gebruik nemen.

Meer info over of een schenking doen aan het Fonds Welzijn voor Studenten aan UHasselt kan via de website www.uhasselt.be/universiteitsfonds.

Meer cases over
Technologie