Lustrumlezing door Tom Naegels en panelgesprek over migratie en diversiteit

Honderdduizenden mensen, afkomstig uit de landen rond de Middellandse Zee, trokken naar ons land om het nieuwe België mee gestalte te geven. De impact die ze daarmee gehad hebben op economisch, demografisch, cultureel en politiek gebied, is immens.

In zijn bekroonde boek 'Nieuw BelgiëEen migratiegeschiedenis (1944-1978)' beschrijft auteur Tom Naegels die volksverhuizing en de effecten ervan op alle vlakken.

Op donderdag 16 maart komt hij naar UHasselt voor een boeiende lustrumlezing waarin hij het migratieverhaal van Limburg onder de loep neemt. Wat verstond het beleid onder integratie, waarom streefde het integratie na en hoe probeerde de Limburgse Onthaaldienst die doelstellingen te halen?

Betekent 'Nieuw België' ook 'Nieuw Limburg'?

De vraag is stof tot een aansluitend panelgesprek gemodereerd door VRT-journaalanker Wim De Vilder met:

• Mustafa Aytar (schepen in Houthalen-Helchteren)
  • Chelsea Nshuti (student politieke wetenschappen en gemeenteraadslid voor CD&V Lummen)
  • Orhan Kilic (regiocoördinator Limburgs Platform voor Mensen op de Vlucht)
  • Prof. dr. Sara Cosemans (migratiehistorica en verbonden aan de School voor Sociale Wetenschappen UHasselt)

De toegang is gratis, wel vooraf inschrijven. Van harte welkom!

In samenwerking met:

16 maart 2023
Campus Hasselt, Martelarenlaan 42, aula Louis Verhaegen
Tom Naegels Tom Naegels

Dit event is reeds afgelopen

Terug naar het Agenda overzicht