Etnisch-culturele diversiteit en inclusie binnen de Vlaamse universiteiten. Wat werkt?

Eind december 2023 werd het resultaat gelanceerd van een intensieve samenwerking tussen experten en beleidsmakers van vijf Vlaamse universiteiten onder leiding van de Jonge Academie en de VLIR. Samen werkten ze aan wetenschappelijk onderbouwde aanbevelingen en evidence-based acties binnen de domeinen onderwijs, studenten, personeel en onderzoek voor verdere bevordering van de etnisch-culturele diversiteit en inclusie binnen de Vlaamse Universiteiten. Rector Bernard Vanheusden ondertekende de engagementsverklaring waarmee we de komende jaren verder aan de slag gaan binnen de UHasselt.