Nascholing 'Duurzaamheid & circulair ondernemen in de lessen economie'

Nascholing • 3,5 uur • Nederlandstalig

Hoe kan je als leerkracht in de tweede of derde graad secundair onderwijs met duurzaamheid aan de slag gaan in de lessen economie? En hoe kan je jouw leerlingen aanzetten tot circulair ondernemen?

Dat en meer ontdek je tijdens de nascholing op donderdagnamiddag 13/10!

SEE Shoot 2018 LR 004

Voor wie?

Leerkrachten economie, bedrijfsproject, mini-onderneming... in de 2e en 3e graad ASO en TSO.

Programma

• We starten de namiddag met aan te tonen waarom duurzaamheid een plaats verdient in de lessen economie, onder andere door in te gaan op de duurzaamheidscompetenties die het werkveld van onze afgestudeerde leerlingen verwacht.

• Vervolgens krijg je aan de hand van de theorie rond transformatief leren inzicht in de wijze waarop je als leerkracht duurzaamheidsgedrag kan stimuleren bij leerlingen. Op die manier kan je beter onderbouwde keuzes maken bij de selectie van didactisch materiaal rond het thema duurzaamheid.

• Nadien gaan we praktisch aan de slag en krijg je een demo van het lespakket omtrent Circulair Leren Ondernemen, dat UHasselt samen met Vlajo vormgaf. Je beleeft zelf enkele (delen uit) lesmodules over de circulaire economie en circulair ondernemen, en ontdekt hoe je deze kan integreren in jouw ondernemerschapslessen (al dan niet via Vlajo) en traditionele lessen economie. Bovendien krijg je een praktische toelichting over de (gratis) beschikbaarheid van het lespakket.

Wanneer?

Donderdag 13 oktober 2022, van 13.30 tot 17.00 uur.

Waar heb je les?

• Campus Diepenbeek, gebouw D
  • Vlot bereikbaar met de trein, de fiets, de bus en auto
  • Op 20 min. fietsen van centrum Hasselt

Campus Diepenbeek

UHasselt corporate
Agoralaan, 3590 Diepenbeek

Inschrijvingsgeld

De deelnameprijs bedraagt €45.

Vragen?

UHasselt School of Expert Education

De inschrijvingen voor deze nascholing zijn afgesloten.