Voor alle IT gerelateerde vragen en problemen kan je 24/7 terecht op het Self Service Portaal van UHasselt. Je kan het portaal ook bereiken via de mobile 4me-applicatie op Android Play store en op Apple store.
Er is geen vrije loketfunctie, de Servicedesk werkt uitsluitend op afspraak, gebaseerd op een aanvraag via het Self Service Portaal.
Locaties:
De medewerkers van de Servicedesk kunnen uw afspraak op verschillende manieren inplannen:
Enkel in gevallen van hoge nood, voor problemen met hoge impact, kan je de Servicedesk bereiken op +32 (0) 11 26 81 31.
Eerst moet je je account activeren. Het stamnummer en initieel wachtwoord ontving je bij je eerste inschrijving.
Het stamnummer en wachtwoord heb je nodig voor een aantal beveiligde toepassingen zoals :
Je kan op elk moment je wachtwoord wijzigen.
Je wachtwoord moet bestaan uit:
Indien je je wachtwoord niet meer kent of dit niet meer geaccepteerd wordt, kan je gebruikmaken van wachtwoordherstel op voorwaarde dat je een alternatief emailadres (vb een privé emailadres) geregistreerd hebt. In andere gevallen kan je terecht op het Self Service Portaal van de Servicedesk.
De PCs, servers en aanverwante apparatuur, die toegankelijk zijn voor studenten, mogen enkel worden gebruikt voor taken die rechtstreeks verband houden met studieactiviteiten aan de campus. Meer informatie hierover kan je bekomen bij de InformatieVeiligheidsCommissie (IVC). Op deze pagina kan je de Acceptable Use Policy (AUP) raadplegen.
Verder is iedereen tevens onderworpen aan de gedragscode van Belnet, welke internetprovider is voor de universiteit.
Tenslotte wordt ook verwezen naar de Belgische wetgeving, inzake privacy, briefgeheim, auteursrechten, en aanverwante domeinen.