Laptop kopen

Groepsaankoop Laptops

Universiteit Hasselt biedt u dit jaar straffe deals op 2 HP laptops, alsook kortingen op Apple MacBook!

Jaarlijks biedt de Centrale Informatica Dienst van UHasselt, in samenwerking met PXL Hogeschool, laptops met een zeer gunstige prijs-kwaliteitverhouding aan.

Dit jaar hebben we twee up-to-date business modellen van HP geselecteerd.  De doorsnee student kan hiermee minstens vier jaar zorgeloos krachtige toepassingen draaien.  Ook voor persoonlijke behoeften zal je hier veel plezier aan beleven.

Daarnaast biedt UHasselt de mogelijkheid om een Apple MacBook aan te kopen met een korting tot 18%.

Een belangrijk bijkomend voordeel is de service van onze eigen laptopdienst.  Ervaren werknemers staan elke dag paraat om je verder te helpen.

Er zijn geen speciale laptopvereisten voor de opleidingen aan UHasselt.  De laptops binnen het UHasselt-aanbod voldoen allen aan de nodige vereisten.

  • Voor de opleidingen architectuur en interieurarchitectuur verwijzen we je naar bijkomend advies van de faculteit: Frequently Asked Questions fac ARK < “Heb ik een speciale laptop nodig? Met welke software wordt er gewerkt?”
  • Voor de opleiding informatica is een groot scherm meegenomen en een sterke grafische kaart een troef (maar geen must).

De laptops van de groepsaankoop 2022-2023 zijn uitverkocht.
Vanaf juni verwachten we groepsaankoop 2023-2024 te kunnen aanbieden.

HP EliteBook x360 830 G8 - UITVERKOCHT

  • 2-in-1 laptop / tablet
  • tablet kan gebruikt worden als Wacom-tablet functionaliteit, dit maakt het mogelijk om gedetailleerde notities te maken met een styllus
  • 1,35 kg - 1,8 cm dik
  • 13,3" Full HD (1920x1080) Touch screen, IPS, ontspiegeld, 250 nits
  • Intel Core i5 1135G7 - 16 GB RAM
  • Intel Iris Xe graphics
  • Zeer snelle harde schijf: 512 GB SSD PCIe
  • 3 jaar on-site Next Business Day garantie (inclusief batterij)
  • Eigen laptopdienst op de UHasselt
  • Met gratis rugzak en draadloze muis

Dit model is uitverkocht.

X360 Dubbel

HP EliteBook 850 G8 - UITVERKOCHT

  • 1,68 kg - 1,9 cm dik
  • 15,6" Full HD IPS display (1920x1080), ontspiegeld
  • Intel Core i5 1135G7 - 16 GB RAM
  • Discrete grafische kaart: NVIDIA GeForce MX450 in Intel Iris Xe Graphics
  • Zeer snelle harde schijf: 512 GB SSD PCIe
  • Numeriek toetsenbord
  • 3 jaar on-site Next Business Day garantie
  • Eigen laptopdienst op de UHasselt
  • Met gratis rugzak en draadloze muis

Dit model is uitverkocht.

Elitebook 850

Apple MacBook

Je kan verschillende MacBooks met een ‘UHasselt studenten’ korting tot 18% aankopen.

Hiervoor moet je op het portaal inloggen met je studentennummer en bijbehorend paswoord.

Wij raden ook aan om een Apple Care Pack aan te kopen via een Apple reseller.

Bestellen
Macbook (1)

Nettoprijzen

Wat

Prijs

Uitleg

Basisprijs beide HP laptops

€ 835,00

Basisprijs laptop met zeer grote korting, inclusief draadloze muis en rugzak

Service Pack

€ 37,00

Meer informatie bij inbegrepen extra's

Nettoprijs afhaling

€ 872,00

Inbegrepen Extra's

Service Pack

Naast de laptop zelf is in ons aanbod ook een service pack inbegrepen:

  • Een extra waarborg tegen accidentele beschadiging en diefstal gedurende één jaar na aankoop.
  • Een identificatiesticker (met het UHasselt-logo en een unieke beveiligingscode) welke een beveiliging biedt tegen diefstal.
  • De installatie van het toestel met Windows 10, inbegrepen het Windows Defender anti-viruspakket.

Google Suite

De standaard tekstverwerking, spreadsheet en presentatie omgeving voor UHasselt is Google Suite.  Je krijgt gratis onbeperkte schijfruimte om alle documenten in deze cloud op te slaan.  Hierdoor is er ook altijd een back-up van je bestanden die je van overal kan raadplegen via je UHasselt Google account.

Microsoft Office

Je kan een gratis licentie Microsoft Office legaal installeren en gebruiken.  Het betreft de meest recente versie van Microsoft Office voor studenten, met een gebruiksrecht van Microsoft Office Professional.  Dit is enkel geldig zolang je ingeschreven bent als student aan de UHasselt.

Microsoft Access is niet beschikbaar voor MAC-gebruikers. Windows emulatie software kan gebruikt worden om programma's die enkel beschikbaar zijn voor Windows toch te gebruiken op een Mac, meer info.

Volg volgende stappen om de gratis versie van Office Professional te installeren op je laptop:

  • Surf naar Microsoft
  • Log in met de gebruikersnaam voornaam.achternaam@office.student.uhasselt.be en gebruik je initiële UHasselt wachtwoord.  (Dit kan je terugvinden in je studentendossier.)
  • Wanneer je ingelogd bent kan je Office downloaden in taal en versie (32-bit, 64-bit) naar keuze.

Je kan dit voor maximaal 5 pc's/laptops doen met deze licentie.

Bestellen, Betalen, Afhalen

Bestellen

Een laptop uit de UHasselt groepsaankoop kan je enkel bestellen via de webshop.  Dit houdt in dat een laptop enkel besteld kan worden door studenten of medewerkers van UHasselt.
Facturatie zal steeds gebeuren op naam van de UHasselt student of medewerker, facturatie op naam van een bedrijf of met vermelding van BTW-nummer is niet mogelijk.

Betalen

Studenten hebben voor de betaling van de laptop 2 mogelijkheden:

  • Integraal het volledige bedrag voor afhaling van de laptop.  Het volledige bedrag dient betaald te worden via overschrijving met gestructureerde mededeling. De richtlijnen hiervoor worden per e-mail verstuurd bij bestelling.
  • Betaling op afbetaling NA goedkeuring van je aanvraag bij de sociale dienst.
    Download het aanvraagformulier via je studentendossier. Het ingevulde en ondertekende aanvraagformulier, samen met alle gevraagde bijlages, bezorg je aan de sociale dienst van de UHasselt tav Liesbeth Huber.  De sociale dienst werkt in samenspraak met u een afbetalingsplan uit.

Afhalen

Na ontvangst van je betaling kan je bij je bestelling in de webshop zien dat je de laptop kan afhalen in Campusboekhandel XOD in Diepenbeek.  Bij een goedgekeurd afbetalingsplan kan de afhaling na ontvangst van de eerste schijf.

Uitlevering kan enkel op vertoon van uw geldige studentenkaart.

Laptop Lenen

Wanneer je als student in een zeer uitzonderlijke en tijdelijke situatie bevindt waardoor je niet de mogelijkheid hebt om een laptop aan te kopen, kan er eventueel aanspraak gemaakt worden op een uitleenlaptop van de sociale dienst van UHasselt en dit voor een bepaalde duur.

FAQ Garantievoorwaarden en Licenties

Wat houdt de 3 jaar uitgebreide Next Business Day On-site garantie in?

Het gaat hier om een garantie gedurende 3 jaar, next-business day on-site international. Dit betekent dat bij hardware-defecten de laptop de volgende werkdag door een technieker ter plaatse bij de klant (thuis of op kot of op de campus of op elk opgegeven adres) wordt hersteld, zelfs indien de laptop zich in een ander land bevindt (internationaal).

Wij raden echter aan om in het geval van een hardware probleem contact op te nemen met de Servicedesk van UHasselt via het Self Service Portaal.

Uitgesloten van deze standaard waarborg is schade die het gevolg is van accidentele beschadiging (bijvoorbeeld duidelijk laten vallen van de laptop) en/of diefstal van de laptop.

Wat houdt een 3 jaar AppleCare voor de MacBook juist in?

Dit is een 3 jaar carry-in garantie op de hardware.  De laptop dient bij herstelling bij een erkend Apple herstelpunt binnengebracht te worden.

Wat houdt de extra waarborg van UHasselt juist in?

Om de schade die uitgesloten is van de garantie toch te dekken, voorziet UHasselt een extra waarborg welke geldig is gedurende één jaar na aankoop.

In geval er beroep wordt gedaan op deze waarborg, hanteert UHasselt een eigen bijdrage/vrijstelling van € 125,00 per schadegeval, verhoogd tot € 250,00 voor de schade inzake "verlies en verdwijning". Deze eigen bijdrage/vrijstelling is ten laste van de eigenaar van de laptop.

Waarom een identificatiesticker?

Een identificatiesticker (met het UHasselt-logo en een unieke beveiligingscode) is onderdeel van het service pack.

Dit biedt een betere bescherming voor de laptop tegen diefstal. De beveiligingscode op de sticker wordt door UHasselt geregistreerd, zodat de laptop na diefstal misschien kan teruggevonden worden.

Welke support is voorzien door de helpdesk op de UHasselt laptop?

De Servicedesk biedt voor studenten een standaard software-support, namelijk herinstallatie van de Windows 10 Home image en oplossing van connectieproblemen met het UHasselt draadloze netwerk.

De student blijft op elk moment uiteraard zelf verantwoordelijk voor het hebben van een back-up van zijn/haar data.

Gelieve contact op te nemen met de Servicedesk via het portaal om een afspraak te maken.