Nieuwe talenapp voor uitwisselingsstudenten

Speakandlearn Longlogo Speakandlearn Longlogo

In het kader van het Europese Speak & Learn project (LLP, KA2 Languages) werd een app ontwikkeld waarmee uitwisselingsstudenten de taal van hun gastland kunnen leren kennen. Download de app van de Appstore of van Google Play en zoek typische zinnen op die je waarschijnlijk nodig zal hebben tijdens je studieperiode in het buitenland. Zoek communicatieve zinnetjes op in je moedertaal en in de taal van je gastland en beluister de geluidsopnames door native speakers. Boots de uitspraak van de zinnen na of speel de opname af op je mobiele apparaat bij het communiceren met lokale sprekers. Er is keuze uit 20 verschillende talen en voor elke taal zijn bijkomende leertools voor taal en cultuur beschikbaar. Het prototype van de app kan gratis gedownload worden via speaklearn.eu. De app werd ontwikkeld met de steun van het Europese Een Leven Lang Leren programma, KA2 Talen.