Hendrik Verbrugge nieuwe voorzitter Associatie AUHL, afscheid Willy Claes

Na 18 jaar als voorzitter van de Associatie Universiteit – Hogescholen Limburg (AUHL), neemt Willy Claes afscheid. De Algemene Vergadering van de AUHL heeft vanavond Hendrik Verbrugge als opvolger verkozen. Hendrik Verbrugge was tot nu ondervoorzitter van de Universiteit Hasselt

Header2 01 Header2 01

Nieuwe voorzitter AUHL

Hendrik Verbrugge is nefroloog in het Sint-Trudo ziekenhuis in Sint-Truiden. Van 2012 tot 2018 zetelde hij voor N-VA als Limburgs provincieraadslid. Hendrik Verbrugge zal vanaf 16 februari het voorzitterschap van de Associatie Universiteit – Hogescholen Limburg opnemen. Een mandaat dat loopt tot 15 februari 2026. Naast het voorzitterschap van de AUHL, zal Hendrik Verbrugge ook het voorzitterschap van de Vlaamse Universiteiten en Hogescholen Raad VLUHR (de overkoepelende raad naast VLIR en VLHORA) opnemen.

Hendrik Verbrugge volgt in deze functie Willy Claes op. Op 16 februari 2004 werd Willy Claes verkozen tot voorzitter van de associatie, een functie die hij uiteindelijk 18 jaar lang opnam. “Als AUHL-voorzitter zette Willy Claes voluit de schouders onder een sterk hoger onderwijs in Limburg, dat oog heeft voor gelijke onderwijskansen en innovatief onderzoek. UHasselt is hem erg dankbaar voor zijn jarenlange steun, engagement en harde werk. Met Hendrik Verbrugge krijgt de AUHL alvast een waardige opvolger. We danken hem voor zijn inzet als ondervoorzitter van UHasselt en wensen hem alle succes toe”, zegt Rector Bernard Vanheusden.