Live a Life overhandigt 14.500 euro aan kankeronderzoek UHasselt-Jessa-ZOL

De organisatie achter Live a Life schenkt dit jaar een cheque ter waarde van 14.500 euro aan het Limburg Clinical Research Center (LCRC). Een mooi geldbedrag dat de organisatie inzamelde tijdens een coronaproof zomerevent. Het geld zal dienen voor het kankeronderzoek dat binnen het LCRC aan Universiteit Hasselt, Jessa Ziekenhuis en Ziekenhuis Oost-Limburg plaatsvindt.

Overhandiging Cheque Live A Life Overhandiging Cheque Live A Life

Voor het elfde jaar op rij kunnen de onderzoekers van LCRC rekenen op de zeer gewaardeerde steun van Live a Life. Jaarlijks organiseren zij een festival in Stevoort ter nagedachtenis van Saartje Vennekens, op 30-jarige leeftijd overleden aan kanker. Met dit evenement houden haar ouders Georges en Ria de nagedachtenis aan hun dochter, die eventmanager was, levend. En dat deden ze ook dit jaar, ondanks de coronapandemie. “2020 was een jaar dat we niet snel zullen vergeten”, zeggen de organisatoren.  “Ook voor Live a Life dit jaar geen groot evenement met veel toeters en bellen. Uiteindelijk gaf de stad Hasselt dan toch de toestemming om iets kleinschaligs voor het goede doel te organiseren. Terwijl alle andere organisaties één voor één de handdoek in de ring gooiden pakte Live a Life twee weekends uit met optredens voor een beperkt publiek in coronaproof bubbels.”

Betere behandelingen, opsporingen en zorg

De opbrengst van het festival gaat naar het kankeronderzoek van het Limburg Clinical Research Center - een samenwerking tussen UHasselt en de ziekenhuizen ZOL en Jessa - en zal dienen voor de ontwikkelingen van betere behandelingen, opsporing en zorg voor kankerpatiënten. “We zijn de organisatie van Live a Life erg dankbaar. Hun steun is al jaren een duw in de rug van het vele onderzoek dat binnen ons onderzoekscentrum loopt. Het is mooi om te zien dat de coronapandemie hun engagement niet heeft getemperd, en dat ze zich blijven inzetten voor het goede doel”, zegt Piet Stinissen, voorzitter van het LCRC.

Wil jij ook onderzoek aan UHasselt steunen? Ontdek op deze pagina alles over het Universiteitsfonds UHasselt.