Live a Life schenkt 10.000 euro aan kankeronderzoek UHasselt-Jessa-ZOL

De organisatie achter Live a Life schenkt dit jaar 10.000 euro aan het Limburg Clinical Research Center. Ondanks de coronapandemie slaagde Live a Life met tal van activiteiten er toch opnieuw in om dit mooie bedrag te kunnen schenken aan het kankeronderzoek van Universiteit Hasselt en de ziekenhuizen Jessa en ZOL.

Overhandigingchequelivealife Genk Karoliencoenen 2 Overhandigingchequelivealife Genk Karoliencoenen 2

Mooie steun

Live a Life was al aan haar dertiende editie toe. Jaarlijks vindt het evenement plaats ter nagedachtenis van Saartje Vennekens. Een eventmanager die op 30-jarige leeftijd overleden aan kanker. “Omdat een groots festival ook deze zomer nog geen optie was door de coronapandemie hebben we via tal van andere kleinschaligere activiteiten geld ingezameld”, zeggen de organisatoren. “Het event ‘Live a life bubbelt’ was in een mum van tijd uitverkocht. Twee dagen lang konden groepen tot acht personen hier genieten van een gezellige avond met tal van muziekoptredens. Daarnaast zorgde een grote delegatie wandelaars tijdens ‘Walk for Life’ ook voor een mooie som en waren er vele persoonlijke giften aan onze organisatie.”

Overhandigingchequelivealife Genk Karoliencoenen 2

Steun voor kankeronderzoek

De schenking van Live a Life gaat naar het kankeronderzoek van het Limburg Clinical Research Center - een samenwerking tussen Universiteit Hasselt en de ziekenhuizen ZOL en Jessa. “Met dit geld zetten we in op de ontwikkeling van betere behandelingen en de opsporing en zorg voor kankerpatiënten”, zegt LCRC-voorzitter Piet Stinissen. “We zijn de organisatie ontzettend dankbaar. Al vele jaren kunnen we rekenen op hun steun.  Hiermee geven zij het vele onderzoek binnen ons onderzoekscentrum een stevige boost. Deze gift is dan ook een mooie erkenning”.

“Wetenschappelijk onderzoek kost handenvol geld”, zegt Hélène Piccard, coördinator van het LCRC. “Deze donaties maken het mee mogelijk om vooruitgang te kunnen blijven boeken. De patiënt plukt hier vandaag de dag al de vruchten van.”

Wil jij ook onderzoek aan UHasselt steunen? Ontdek op deze pagina alles over het Universiteitsfonds UHasselt.