Lore Keil en Dilara Akin eerste ingeschreven studenten nieuwe academiejaar UHasselt

De inschrijvingen voor het nieuwe academiejaar van UHasselt zijn gestart. Lore Keil uit As, toekomstig schakelstudent Verpleeg- en Vroedkunde en Dilara Akin uit Genk, toekomstig bachelorstudent Rechten zijn de eerste ingeschreven studenten. Zij werden vanmorgen persoonlijk ontvangen door rector Bernard Vanheusden.

23 06 26 Eerste Inschrijving 11 23 06 26 Eerste Inschrijving 11
Dilara Akin Eerste Student Rechten

“Het is mijn droom om diplomaat te worden, daarom start ik met de opleiding Rechten”, zegt Dilara Akin. De 22-jarige Genkse was er vandaag als eerste bij om zich in te schrijven aan UHasselt.

“Ik volgde eerder al de graduaatsopleiding juridische ondersteuning, en daar merkte ik dat de vakken rond recht en bredere juridische thema’s mij heel erg aanspraken. Daarom kies ik nu voor de bacheloropleiding Rechten, ik denk echt dat deze richting iets voor mij zal zijn.” En waarom de keuze voor UHasselt? “Ik heb alle universiteiten vergeleken, ik heb wel echt research gedaan. En ik vond de Universiteit Hasselt het beste bij mij passen. Ik heb er dan ook veel goede dingen van gehoord, dus ik kijk heel erg uit naar het volgende academiejaar.”

Verpleeg- en Vroedkunde

Ook Lore Keil uit As kwam zich vanmorgen inschrijven aan UHasselt. “Ik behaalde net mijn bachelordiploma verpleegkunde aan de UCLL en ik kies nu voor het schakelprogramma naar de master verpleeg- en vroedkunde aan UHasselt. Ik wilde meer opties binnen de zorg, en een masterdiploma is daar ideaal voor. Dan kan je daarna breder kiezen welke rol je binnen een ziekenhuis kan opnemen, of zelfs ervoor kiezen om ook les te gaan geven. Daarom sprak dit schakelprogramma mij aan”, vertelt Lore Keil. “Ik vind het ook erg boeiend om te kunnen starten aan UHasselt, omdat de opleiding hier nog nieuw is. Pas sinds dit academiejaar kan je deze masteropleiding volgen, ik denk dus dat het een heel frisse, uitdagende opleiding gaat zijn, met veel nieuwe inzichten.”

Zowel Lore Keil als Dilara Akin werden vanmorgen persoonlijk ontvangen door rector Bernard Vanheusden. Naast een hoodie van UHasselt, die alle ingeschreven studenten ontvangen, kregen zij ook een bon van de campusshop ter waarde van 50 euro.

Lore Keil Eerste Ingeschreven Student Verpleeg En Vroedkunde

De inschrijvingsperiode aan UHasselt loopt vanaf 26 juni tot 7 juli. Daarna gaan de diensten van de studentenbalie even met vakantie. Vanaf 16 augustus kunnen toekomstige studenten zich dan weer opnieuw inschrijven. Op zaterdag 1 juli en 2 september zijn de inschrijvingsbalies extra geopend.

Wie interesse heeft om aan UHasselt te studeren, kan ook langskomen op de infodagen op 6 juli of 31 augustus.

Meer info op www.uhasselt.be/inschrijven

Meer cases over