Master in de verpleegkunde en de vroedkunde

Master • 60 studiepunten • Nederlandstalig


  • Wil je een leidende rol kunnen opnemen in het conceptualiseren en uitvoeren van complexe zorg?
  • Wil je een actieve rol spelen in het optimaliseren van complexe verpleegkundige en vroedkundige processen, vanuit een sterke wetenschappelijke onderbouw?
  • Wil je als leidinggevende een team aansturen in het realiseren van kwaliteitsvolle zorg?
  • Zie je jezelf als een drijvende kracht achter procesmatige innovatie van de verpleegkundige of vroedkundige zorg in de praktijk?
Download de brochure
Verpleegkunde Vroedkunde Website Horizontaal

Hoe ziet de opleiding eruit?

Zorg in volle evolutie

Als master in de verpleegkunde of vroedkunde moet je in staat zijn om op de hoogte te blijven van de laatste wetenschappelijke inzichten en innovaties. Je moet snel en doortastend gegevens en concepten kunnen analyseren. In deze opleiding leer je op zelfstandige basis nieuwe kennis zoeken, verwerken en waar nodig genereren. Je krijgt les van professoren die ook echt in het werkveld staan! De nodige theorie zal gecombineerd worden met praktische handvaten die je helemaal klaarstomen voor het werkveld.

Wisselwerking met de maatschappij

Je kiest deze opleiding omdat je als universitair geschoolde professional wil meedenken én werken aan de gezondheidszorg van de toekomst. Je wil daarbij toegevoegde waarde ontwikkelen in de zorgpraktijk. UHasselt engageert zich als civic universiteit in en voor de samenleving. Samen met onze partnerziekenhuizen en -instellingen zorgen we voor thema's die relevant én future proof zijn. Denken doe je niet alleen vanuit je eigen referentiekader, maar door connecties te maken met andere disciplines in de gezondheidszorg. Daarom vinden we het in deze opleiding belangrijk om in interactie te gaan met andere professionals en disciplines.

Innovatieve onderwijsvormen

Het unieke onderwijsmodel van UHasselt staat garant voor afwisselende en activerende leervormen. Je volgt online hoorcolleges wanneer het jou uitkomt. In het THINK3 simulatie- en innovatielab worden werkzittingen in kleine groepen georganiseerd waardoor de drempel tussen studenten en docenten laag is. Er zijn vaardigheidstrainingen voorzien om je klinische, academische en professionele skills aan te scherpen. Andere lesvormen zijn zelfstudieopdrachten, (interdisciplinaire) casuïstiek of responsiecolleges (vraaggestuurd bespreken van studiemateriaal). Kies je voor de afstudeerrichtingen verpleegkunde of vroedkunde, da ga je ook op stage. Dankzij samenwerkingen met verschillende regio’s kan je jezelf (internationaal) laten inspireren.

Korte lesperiodes en snelle feedback

Examens hebben elk kwartiel (om de tien weken) plaats. Zo weet je snel waar je aan toe bent en kan je indien nodig vlot bijsturen.

Voor wie

Toelatingsvoorwaarden Master

  • Deze is toegankelijk voor houders van een professioneel bachelordiploma in de verpleegkunde of vroedkunde
  • Je volgt eerst het schakelprogramma verpleegkunde en vroedkunde
  • Als student in PXL of UCLL heb je de mogelijkheid om een beperkt aantal studiepunten van het schakelprogramma op te nemen tijdens je bacheloropleiding. Studeer je de professionele bachelor aan een andere hogeschool? Contacteer ons dan om de mogelijkheden te bekijken.

Schakelprogramma

  • Het schakelprogramma verpleegkunde en vroedkunde bestaat uit 60 studiepunten (1 jaar voltijds)
  • Start vanaf academiejaar 2022-2023

Science toolbox | 30 SP

Onderzoeksmethoden in de gezondheidszorg | 10 SP

In dit opleidingsonderdeel zal je inzetten op het opbouwen van kennis en inzichten in verschillende onderzoeksmethodes binnen de gezondheidszorg. Je behandelt de conceptualisatie van onderzoek, ethisch verantwoord onderzoeken, mogelijke onderzoeksdesigns en methoden om data te verzamelen. Hierbij komen zowel kwantitatieve, kwalitatieve als mixed-methods studiedesigns  aan bod.

Data science in de gezondheidszorg  | 15 SP

In het opleidingsonderdeel data science in de gezondheidszorg leer je kwantitatieve data vertalen in een betekenisvol dataproduct. In functie van de onderzoeksvraag leer je de geschikte analysemethode te selecteren. Daarnaast zal je leren om ruwe data systematisch te benaderen, voor te bereiden en te analyseren door gebruik te maken van statistische software. Je leert dit proces schriftelijk te rapporteren volgens geldende standaarden, ondersteund met visualisaties, om een toegankelijk en relevant dataproduct te kunnen voorstellen. De nadruk ligt op het gebruiken van data science en statistiek in de praktijk.

Kwalitatief onderzoek – verdieping | 5 SP

In dit opleidingsonderdeel wordt verbredend en verdiepend ingegaan op kwalitatieve onderzoeksmethoden. De kennis en inzichten uit ‘onderzoeksmethoden in de gezondheidszorg’ worden omgezet in vaardigheden en toegepast in een context binnen de gezondheidszorg. Je formuleert een onderzoeksvraag, bepaalt een benadering, voert datacollectie en -analyse uit en voorziet de rapportage van de resultaten. Kwaliteitscriteria, integriteit en ethisch handelen zijn constanten doorheen dit proces.

Academic & employability skills | 15 SP

VERPLICHTE OPLEIDINGSONDERDELEN | 6 SP

Systematisch literatuuronderzoek in de gezondheidszorg | 3 SP

In dit opleidingsonderdeel leer je gebruik te maken van elektronische databanken om op een systematische wijze literatuur te verzamelen voor wetenschappelijke onderzoek. Zowel het oriënteren en afbakenen van de onderzoeksvraag, het systematisch zoeken, maar ook het evalueren van de wetenschappelijke literatuur komen hierbij aan bod.

Wetenschappelijk schrijven en communiceren | 3 SP

Wetenschapscommunicatie is een belangrijke, maar moeilijke taak. Wetenschappelijke kennis is vaak complex, nooit ‘af’ en vaak onderwerp van onderlinge discussie. In dit opleidingsonderdeel zal je leren om aan wetenschapscommunicatie te doen, door wetenschappelijke inzichten én enthousiasme voor wetenschap te vertalen naar een breder publiek.

OPLEIDINGSONDERDELEN NAAR KEUZE | 9 SP

Academisch Engels | 3 SP

Is Engels een hindernis voor jou? Geen nood, dit opleidingsonderdeel geeft je hierbij de nodige ondersteuning. We zetten in op het uitbreiden van je (academische) woordenschat en het verbeteren van spreek- en presentatievaardigheden. Bij het presenteren wordt er gewerkt aan de opbouw van de presentatie, maar ook aan interactie, uitspraak, lichaamstaal en stemgebruik.

Crossculturele competenties en diversiteit | 3 SP

In onze diverse samenleving zijn er aanzienlijke verschillen in visie en beleving op vlak van ziekte en gezondheid. Dit opleidingsonderdeel focust op kennis, definiëring en bewustwording van cross-culturele competenties en diversiteit, waardoor zorgverleners anders leren kijken naar de gezondheidszorg, rekening houdend met culturele waarden en opvattingen.

Project management | 3 SP

In dit opleidingsonderdeel wordt theorie afgewisseld met praktische voorbeelden vanuit de (eigen) praktijk. Zowel het klassieke als het agile projectmanagement (bv. SCRUM-methodiek) zal worden behandeld, waarna deze getoetst worden aan praktijkvoorbeelden. Je zal in (inter)professionele teams werken aan een (middelmatig) complex probleem op vlak van zorgontwikkeling en/of -organisatie en dit vanuit het perspectief van de zorgvrager, de zorgverlener(s) en het zorgbeleid.

Ondernemerszin | 3 SP

Ondernemerszin laat je kennismaken met de wereld van ondernemerschap. Er wordt niét stilgestaan bij technische aspecten van ondernemerschap zoals business planning, budgettering, boekhouding, etc. Waar wél veel aandacht aan wordt besteed, is het DNA en de attitude van de ondernemer in de Vlaamse en Limburgse regio. Daarnaast proef je van ondernemerschap in de context van enkele reële bedrijven of incubatoren.

Bouwstenen van ondernemerschap | 3 SP

In bouwstenen van ondernemerschap leer je een business idee te ontwikkelen en dit idee verder uit te werken. Een belangrijk onderdeel van dit proces is het beheersen en gebruiken van het Business Model Canvas. Daarnaast worden de elementen van een ondernemingsplan toegelicht en leer je een aangereikt ondernemingsplan te beoordelen.

Health policy | 6 SP

Health policy voorziet je van economische basiskennis die kan worden toegepast op gezondheidszorgbeleid. In dit opleidingsonderdeel leer je om de impact van het overheidsbeleid op het gebied van gezondheid te beoordelen, te bepalen welke partijen hierdoor beïnvloed worden en om mogelijke (onbedoelde) gevolgen te identificeren.

Global Health | 3 SP

Chronische aandoeningen, pandemieën, mentale gezondheid, vergrijzing, de gevolgen van migratie, klimaatverandering, verontreiniging, e.a. zijn gezondheidsproblemen en -determinanten die als mondiale uitdagingen van de 21ste eeuw worden beschouwd. In dit opleidingsonderdeel leer je anders te denken over gezondheidsproblemen en -oplossingen. De focus ligt op het verwerven van inzicht en vaardigheden in de complexiteit van de wereldgezondheid en het overbruggen van de grote verschillen tussen sociale ongelijkheden.

Theoretische & filosofische perspectieven in de gezondheidszorg | 15 SP

Past, present, and future healthcare | 3 SP

Je maakt kennis met de fascinerende wereld van zorg en gezondheid, vanuit verschillende perspectieven: de persoon die zorg vraagt, de zorgverstrekker, de instanties die zorg organiseren, de zorgvoorzieningen, de geneesmiddelen en medische hulpmiddelen, de informele zorg, de zorgcontext zoals hij vandaag is, ... maar ook zoals hij morgen zou kunnen zijn of worden.

Kwaliteit en (patient)veiligheid | 3 SP

De dimensies van kwaliteitsvolle zorg worden geconcretiseerd vanuit een internationaal perspectief, met specifieke Vlaamse aanvullingen. Naast de focus op de persoon met een zorgnood, wordt er ook gekeken naar de impact van (een gebrek aan) kwaliteit en veiligheid in de zorg voor de zorgverstrekker en de maatschappij. Hierbij wordt systeemdenken ontwikkeld, met een belangrijke focus op kwaliteit en veiligheid in zorgtrajecten. Ook het filosofisch kader en maatschappelijk-ethische vraagstukken op vlak van kwaliteit en patiëntveiligheid krijgen een belangrijke plaats in dit opleidingsonderdeel.

Persoonsgerichte zorg | 3 SP

Dit opleidingsonderdeel zal focussen op persoonsgerichte zorg, vanuit het perspectief van de zorgprofessional. Je bestudeert bestaande kaderwerken voor het leveren van person-centered care en bespreekt de mogelijke wijzen waarop zorgprofessionals met zorgvragers en hun mantelzorgers kunnen samenwerken als partners in de zorg.

Concepten en theorievorming in de verpleegkunde en vroedkunde | 3 SP

In dit opleidingsonderdeel wordt stilgestaan bij de ontwikkeling en het belang van theorievormingen en concepten in de verpleegkunde en vroedkunde.  Deze theorieën bieden een manier om verpleegkunde en vroedkunde te definiëren als unieke disciplines. Het is een framework van concepten en doelen bedoeld om de verpleegkundige en vroedkundige praktijk op een concreet en specifiek niveau te begeleiden. Je zal stilstaan bij de identificatie, ontwikkeling, het belang en begrip van de theorievorming en concepten in de verpleegkunde en vroedkunde en de verpleegwetenschappen.

Advanced practice in de verpleegkunde en vroedkunde | 3 SP

Dit opleidingsonderdeel draagt bij aan de positionering van de master in de verpleegkunde en vroedkunde als advanced practice professional. Je leert welke geavanceerde rollen je als verpleegkundige of vroedvrouw kan opnemen, hoe je deze kan relateren aan de diverse uitdagingen en een bijdrage kan leveren aan innovaties in een dynamische, globaliserende en complexe samenleving.

Master

  • De masteropleiding bestaat uit 60 studiepunten (1 jaar voltijds)
  • Start vanaf academiejaar 2023-2024
  • Het eerste kwartiel is gemeenschappelijk, vanaf het tweede kwartiel kies je voor de afstudeerriching zorginnovatie, verpleegkunde of vroedkunde. De klinische afstudeerrichtingen kies je in aansluiting met je bachelordiploma.

Gemeenschappelijke opleidingsonderdelen

De verpleegkundige en vroedvrouw als academisch professional | 15 SP

In dit opleidingsonderdeel leer je de noodzakelijke vaardigheden om als een academisch professional vorm te geven aan zorg. Om een complex systeem zoals gezondheidszorg succesvol te verbeteren, is het belangrijk om de verschillende actoren en stakeholders te kennen. We vertrekken vanuit het perspectief van de patiënt, aangevuld met de visie van zorgprofessionals. Daarnaast leer je ook hoe gezondheidzorg georganiseerd en gefinancierd wordt en hoe de wetgeving in elkaar zit. We zetten in op vaardigheden als evidence-based decision making en klinisch leiderschap.

De verpleegkundige en vroedvrouw als onderzoeker | 15 SP

Voor de masterproef kiezen we voor een aanpak met directe begeleiding. De masterproef bestaat uit 15 studiepunten die je niet alleen achter je laptop spendeert. Regelmatig zal je tijdens coaching- en reflectiemomenten je proces bijsturen en ervaringen delen met anderen. Het leren van fouten en borgen van successen staat hierbij centraal. De masterproef zal vorm krijgen met en in het werkveld. We bieden drie mogelijkheden aan:

  1. Tijdens een onderzoeksproject kan je proeven van wetenschappelijk onderzoek. Je wordt ingeschakeld in lopende onderzoekslijnen in onze faculteit. Onder begeleiding van je promotor zal je deel uitmaken van een onderzoeksteam, waar je een onderdeel van een groter onderzoeksproject zal uitwerken. Wie weet haal je hiermee wel je eerste publicatie binnen?
  2. Start met het optimaliseren van zorg door middel van een verbeterproject. Je werkt actief mee binnen een gezondheidszorgorganisatie (netwerk, ziekenhuis, woonzorgcentrum, huisartsenpraktijk,…). Onder begeleiding van je promotor en praktijkbegeleider zal je op een methodologisch correcte manier een bestaand zorgproces analyseren en verbeteren.
  3. Volg je de afstudeerrichting zorginnovatie en wil je graag een (zorg)innovatie ontwikkelen? Dan is een innovatieproject the way to go. Bij deze vorm van masterproef vertrek je vanuit bestaande (theoretische) inzichten die je naar de praktijk omzet. Dit door de theorie om te zetten tot een product of een dienst, waarmee de zorgverleners op de werkvloer daadwerkelijk aan de slag kunnen. Vaak werk je hiervoor actief samen met kennisinstellingen en/of bedrijven actief binnen de gezondheidszorg. Ontwikkel jij die nieuwe app of innovatieve dienst? Wie weet wordt je ondernemerszin aangewakkerd? UHasselt kan je hierin begeleiden via het StudentStartUP traject.

Afstudeerrichtingen

Verpleegkunde

Vroedkunde

Zorginnovatie

De afstudeerrichting verpleegkunde is klinisch georiënteerd en bereidt verpleegkundigen voor op complexe zorgcontexten. Voortbouwend op de breed georiënteerde bacheloropleiding biedt deze afstudeerrichting theoretische en wetenschappelijke inzichten gekoppeld aan klinische verdieping. Het biedt de nodige bouwstenen om door te groeien naar geavanceerde functies, zoals verpleegkundig specialist. Naast verdieping in klinisch onderzoek, farmacologie en advanced practices kies je één van de toepassingsgebieden die een verdere verdieping voorzien in je interessegebied.

De afstudeerrichting vroedkunde is klinisch georiënteerd en bereidt vroedvrouwen voor op complexe zorgcontexten. Voortbouwend op de bacheloropleiding biedt deze afstudeerrichting theoretische en wetenschappelijke inzichten gekoppeld aan klinische verdieping. Naast verdieping in klinisch onderzoek, farmacologie en advanced practice rollen heeft deze afstudeerrichting een vroedkundige focus, waarbij de vrouw en de pasgeborene centraal staan.

De afstudeerrichting zorginnovatie is georiënteerd naar studenten die graag het voortouw nemen in het herdenken en verbeteren van de zorg. In deze afstudeerrichting onderzoek je de rol en meerwaarde van innovatie in de gezondheidszorg en leer je hoe te innoveren in de verpleegkundige en vroedkundige praktijk. We focussen hierbij op zorginhoudelijke innovatie om uitdagingen in de zorgverlening te identificeren en de zorgkwaliteit te optimaliseren op niveau van een individuele (of een groep) zorgvrager(s).

Specifieke opleidingsonderdelen

Afstudeerrichting verpleegkunde | 30 SP

Klinisch onderzoek en redeneren | 10 SP

Dit opleidingsonderdeel voorziet de fundamenten om meer complexe zorgvragen te analyseren bij een breed spectrum aan zorgvragers. De opbouw bestaat uit drie thematische clusters: klinisch onderzoek, klinisch redeneren en toegepaste farmacologie. Je leert op een systematische wijze een anamnese af te nemen en klinisch onderzoek te verrichten. Dit stelt je in staat de gezondheidstoestand te evalueren, en dit zowel fysiek, sociaal als psychologisch.

Klinische verdieping | 10 SP

Voortbouwend op de competenties opgedaan in de bacheloropleiding verdiep je je in dit opleidingsonderdeel in de definiëring, betekenis en operationalisering van geavanceerde verpleegkundige zorg binnen één bepaald toepassingsgebied. Je maakt een keuze tussen algemene verpleegkundige zorg, eerstelijnszorg, emergency & critical care, geestelijke gezondheidszorg of geriatrische zorg. Afwisselend tussen theorie, klinische vaardigheden en kennistoepassing leer je vormgeven aan complexe zorg binnen één zorgcontext.

Stage | 10 SP

Tijdens je stage ga je concreet aan de slag met je opgedane kennis. Je bouwt actief mee aan de conceptualisatie en operationalisering van complexe zorg. Je stage kan in elke setting (0e t.e.m. 3e lijn) georganiseerd worden. Onafhankelijk van je stageplaats, krijg je de opdracht om in de stagecontext te werken aan geavanceerde zorg. Dit doe je door een plan uit te werken over de advanced rol die je in die specifieke setting als master zou kunnen opnemen.

Afstudeerrichting vroedkunde | 30 SP

Klinisch onderzoek en redeneren | 10 SP

Dit opleidingsonderdeel voorziet de fundamenten om meer complexe zorgvragen te analyseren bij een breed spectrum aan zorgvragers. De opbouw bestaat uit drie thematische clusters: klinisch onderzoek, klinisch redeneren en toegepaste farmacologie. Je leert op een systematische wijze een anamnese af te nemen en klinisch onderzoek te verrichten. Dit stelt je in staat de gezondheidstoestand te evalueren, en dit zowel fysiek, sociaal als psychologisch.

Klinische verdieping | 10 SP

Voortbouwend op de competenties opgedaan in de bacheloropleiding, verdiep je je in dit opleidingsonderdeel in de definiëring, betekenis en operationalisering van geavanceerde vroedkundige zorg. Om tegemoet te komen aan maatschappelijke noden en de huidige niches in vroedkundige zorg wordt er ingegaan op thema's zoals mentale gezondheidzorg, eerstelijnszorg en eHealth. Afwisselend tussen theorie, klinische vaardigheden en kennistoepassing leer je vormgeven aan complexe vroedkundige zorg.

Stage | 10 SP

Tijdens je stage ga je concreet aan de slag met je opgedane kennis. Je bouwt actief mee aan de conceptualisatie en operationalisering van complexe zorg. Je stage kan in elke setting (0e t.e.m. 3e lijn) georganiseerd worden. Onafhankelijk van je stageplaats, krijg je de opdracht om in de stagecontext te werken aan geavanceerde zorg. Dit doe je door een plan uit te werken over de advanced rol die je in die specifieke setting als master zou kunnen opnemen.

Afstudeerrichting zorginnovatie | 30 SP

De mens en zorginnovatie | 10 SP

In dit opleidingsonderdeel bestudeer je de rol van innovatie in de gezondheidszorg. Zo leer je over de verschillende types innovatie en hoe deze een plaats krijgen in het bredere systeem. We staan stil bij de juridische, economische en ethische aspecten van de ontwikkeling en toepassing van zorginnovatie. Verder bestudeer je hoe de mens (zowel patiënt, omgeving als zorgverstrekker) en innovatie elkaar beïnvloeden, wat mensen motiveert om innovatief te zijn of om innovatie te gebruiken, …

Improvement science | 5 SP

De focus van dit opleidingsonderdeel is het verbeteren van kwaliteit en veiligheid van zorg. Bij improvement science gaat het erom uit te zoeken hoe verbeteringen en veranderingen op de meest effectieve manier kunnen worden doorgevoerd. Het gaat om het systematisch onderzoeken van de methoden en factoren die het best werken om kwaliteitsverbetering mogelijk te maken.

Implementation science | 5 SP

Het opleidingsonderdeel implementation science richt zich op de wetenschap rond het implementeren van innovatie in de praktijk. Je bestudeert theorieën en methoden die de systematische toepassing van onderzoeksresultaten en andere empirisch onderbouwde innovatie in de praktijk bevorderen.

Innovatie in de verpleegkunde en vroedkunde | 10 SP

In dit opleidingsonderdeel leer je, in co-creatie met relevante actoren, op een creatieve manier zorginnovatie(s) te ontwikkelen. Dit doe je om producten en diensten te bedenken die de verpleegkundige en vroedkundige zorg verbeteren, waarbij je je zal baseren op design science methodieken.

De opleiding in beeld

Wanneer heb je les?

Start academiejaar

Het academiejaar start in de week van 19 september 2022. Je wordt wekelijks op vrijdag op de campus verwacht. Ter voorbereiding van de contactmomenten ga je zelfstandig aan de slag met online leerpaden die je kan doornemen waar en wanneer het jou past. Op de campus ga je kennis en inzichten uit de leerpaden verdiepend toepassen tijdens interactieve werkzittingen in het THINK3 simulatie- en innovatielab. Naast de contacturen op vrijdag organiseren we op donderdagavond inspirerende gastlezingen.

We verwelkomen je graag op onze introductiedag op vrijdag 16 september. De eerste lesdag zal doorgaan op vrijdag 23 september.

Werken en studeren combineren?

We kiezen in de opleiding bewust voor blended onderwijs om werkstudenten te faciliteren. Eén derde van het onderwijs wordt online georganiseerd, één derde wordt ingevuld als interactief onderwijs op de campus en één derde is voorbehouden voor zelfstudie.

Als werkstudent word je enkel op vrijdag op de campus verwacht. Hoeveel uren je die dag les hebt, is afhankelijk van het aantal opgenomen studiepunten. De gastlezingen die op donderdagavond worden georganiseerd kan je online (a)synchroon bekijken.

Waar heb je les?

  • Campus Diepenbeek
  • Vlot bereikbaar met de trein, de fiets, de bus en auto
  • Op 20min. fietsen van centrum Hasselt

Campus Diepenbeek

UHasselt, campus Diepenbeek, voorzijde gebouw
Locatie
Agoralaan, gebouw D, 3590 Diepenbeek

Na je studie

Mogelijke beroepskeuzes zijn:

Geavanceerde klinische functies (vb. verpleegkundig specialist) • Hoofdverpleegkundige • Hoofdvroedvrouw • Zorgmanager • Zorgcoördinator • Projectmedewerker • Beleidsmedewerker bij organisaties en overheden • …



Aan UHasselt is een opleiding nooit enkel academisch, maar altijd ook praktisch.

Onze kwaliteit

Kwaliteit is wat jij wil, en wat wij bieden

Wij leggen verantwoording af over de kwaliteit van ons onderwijs, zodat jij zeker weet dat wát je leert je écht van pas zal komen. Alle informatie hierover kan je terugvinden op deze pagina.

Infodagen

Kom naar een infodag
  • Maak kennis met de campus
  • Ontdek alle opleidingen op de infomarkt
  • Krijg meer informatie tijdens één van de infosessies
  • Kijk handboeken in
  • Spreek met échte studenten en docenten
  • Schrijf je in voor de opleiding
31 aug

Infodag, 31 augustus

31 augustus 2022 14u - 18u Campus Diepenbeek & campus Hasselt
22 03 12 Infodag 01
07 jul

Infodag, 7 juli

07 juli 2022
14:00
Agoralaan, gebouw D, 3590 Diepenbeek


Blijf op de hoogte van het studieaanbod & infodagen!

  • Ontvang in je mailbox alle informatie over infodagen
  • Gepersonaliseerde info op jouw maat
  • Ontdek gaandeweg wat jij wil!
Campus Hasselt Lr 17