Finissage expo: "Live Lab. Duurzaam veranderen doe je live!"

Schrijf het vandaag nog in je agenda: vrijdag 29 september nodigen we je graag uit voor de feestelijke finissage van de expo: "Live Lab. Duurzaam veranderen doe je live!"

50 jaar UHasselt en 50 Live Projects sinds 2015, dat moet gewoon gevierd worden in een overzichtstentoonstelling in het vernieuwde Refugiehuis in Hasselt.

29 september 2023
Refugiehuis, Maastrichterstraat 100, 3500 Hasselt
2020 Live Projects (Be)Wegen Centrum Genk Genk (1) 2020 Live Projects (Be)Wegen Centrum Genk Genk (1)

Dit event is reeds afgelopen

De expo “Live Lab. Duurzaam veranderen doe je Live!” presenteert hoe de Live Projecten van de faculteit Architectuur en Kunst van UHasselt bijdragen aan  de duurzame verandering van steden, gemeenten en dorpen op vlak van mobiliteit, vergroening en dagelijks leven. Sinds 2015 passeerden 50 projecten de revue en zo brachten we architectuur- en interieurarchitectuurstudenten, beleidsmakers, verenigingen,... samen om na te denken over de toekomst van een bepaalde locatie.

In de tentoonstelling maak je hands-on kennis met verschillende Live Projecten die de omschakeling wilden maken naar een voetgangers- en fiets veilige stad met plek voor alle generaties, groen en dieren. De tentoonstelling bestaat uit drie delen met als thema’s: (LEEF)GEMEENSCHAP, (HER)ONTDEKKEN en DEBAT.

In het interactieve deel van de expo kan je zelf mee bepalen welke live projecten jij zou willen maken om de stad  Hasselt duurzaam te veranderen. Op die manier kan iedereen zijn steentje bijdragen aan de toekomst.

We nodigen u graag uit voor de feestelijke finissage op vrijdag 29 september, tussen 17.00 en 20.00 uur. Je herontdekt er misschien projecten waar je zelf aan hebt meegewerkt, maar maakt er meteen ook kennis met de Live Projecten die daags voordien door onze huidige studenten zijn afgeleverd.

Kortom, een ideaal moment om bij een drankje live kennis te maken met verleden, heden en toekomst.

- - -

Kun je er niet bij zijn tijdens dit feestelijk afsluitmoment, bezoek de tentoonstelling dan op:

• 10 september tijdens Open Monumentendag
  • elke weekdag tussen 12 en 27 september 2023, tussen 13.00 en 16.30 uur