Salon 7 x 7 wonen, een kritische reflectie - de derde editie

Na twee succesvolle edities organiseren we op donderdag 19 oktober de derde editie. In deze editie willen we enkele alumni samenbrengen die een andere uitdaging aangegaan zijn, dan de keuze voor het typische architectenbureau. Ontdek hieronder onze zeven gasten en schrijf je snel in!

19 oktober 2023
19:00
Faculteit Architectuur en Kunst in UHasselt, Gebouw E, Agoralaan, 3590 Diepenbeek
7X7 3De 7X7 3De

Dit event is reeds afgelopen

Over Salon 7x7

Binnen de ontwerpstudio’s doen we al jaren aan onderzoek rond het thema wonen. Wonen is een permanente behoefte van de mens, en daarom is het een blijvend thema binnen de faculteit Architectuur en Kunst. Dit heeft onder meer geresulteerd in een “WoonStraat”, een initiatief van Jo Janssen, Danny Windmolders en Tim Vekemans.

In de WoonStraat verzamelen we een compilatie van de boeiendste ontwerpen in een levend archief. De WoonStraat is een ruimte in de faculteit waar we samen willen dialogeren over wonen, met studenten, docenten, alumni en ook met stakeholders die actief zijn buiten de muren van de faculteit.

Onder de titel ‘Salon 7 x 7 wonen, een kritische reflectie’, willen we jaarlijks 2 keer een mini-expositie houden waarbij voor elke expositie 7 alumni uitgenodigd worden. De alumni reflecteren over hun eerste woonopdracht.

Het ‘eerste wonen’ zien wij als een ruim begrip in de vorm van ‘huisvesten’ en is niet noodzakelijk een (eigen) woning.

Tijdens de opening lichten de exposanten in 7 minuten hun presentatie toe.

Programma

• 19.00 uur: Ontvangst agora, gebouw E, faculteit Architectuur en Kunst UHasselt
  • 19.30 uur: Lezingen 7x7
  • 20.30 uur: Gespreksronde, gevolgd door bezoek aan De Woonstraat en netwerkmoment