Koppeltjesvorming tussen onderzoek en politiek

Science2 Science2

Op Valentijnsdag maakte de Jonge Academie de selectie bekend voor het ‘Science meets Parliament’-programma.

Dit programma werkt als een ‘pairing scheme’ waarbij wetenschappers uit Vlaamse onderzoeksinstellingen worden gekoppeld aan politici van alle partijen. Op die manier probeert De Jonge Academie de synergie tussen politiek en wetenschap te vergroten en de twee werelden dichter bij elkaar te brengen.

Uit 86 onderzoekers die kandideerden werden er uiteindelijk 23 deelnemers gekozen. Onze faculteit is goed vertegenwoordigd. Zowel Marie DeCock als Jonas Voorter werden geselecteerd.

Zij werden uiteindelijk gekoppeld aan Ludwig Vandenhove en Steven Coenegrachts. In het voorjaar zullen Marie en Jonas een dagje meelopen met deze politici. Later in 2023 verwelkomen wij hen graag aan onze universiteit en faculteit.