Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwsberichten over UHasselt

Voor persvragen, kan u hier terecht

UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw
Annelies Ivokopie
21 apr

Belangrijke stap naar ontwikkeling biologisch tandglazuur

Schade aan tandglazuur en gaatjes worden tot op vandaag hersteld door tandartsen met behulp van een synthetische vulpasta. Er bestaat hiervoor geen natuurlijk alternatief. Maar een nieuw 3D-model met menselijke tandstamcellen kan hier in de toekomst mogelijk verandering in brengen.

20220326 140616
26 mrt

Kick-off Universitair MS Centrum: impact van gezonde levensstijl op ziekteverloop MS

Welke impact heeft gezonde voeding op de ontwikkeling van Multiple Sclerose? Met tal van tips en tricks van onderzoekers, dokters én getuigenissen van personen met MS leerden meer dan 70 personen met MS bij tijdens het grootschalige kick-off event van het Universitair MS Centrum.

Joost Martens & David Wilson III
03 feb

Stichting Alzheimer Onderzoek schenkt 525.000 euro aan UHasselt-onderzoekers

UHasselt-professoren Joke Spildooren en David Wilson III krijgen elk 250.000 euro van de Stichting Alzheimer Onderzoek.