Nieuwe juridische e-boekpakketten via Edward Elgar

Eai Keyboard Eai Keyboard

Vanaf april 2024 hebben studenten en medewerkers van de Universiteit Hasselt toegang tot twee e-boekpakketten van Edward Elgar Publishing Company: de Essentials in European Law en de Elgar Advanced Introductions to Law Online.

Via de Essentials in European Law krijgen studenten en onderzoekers toegang tot meer dan 50 baanbrekende studies en overzichten over een breed scala en onderwerpen in Europees Recht, waaronder het institutionele en wetgevende kader van de EU en belangrijke beleidsgebieden zoals EU-arbeidsrecht, EU-mededingingsrecht, EU-consumentenrecht... Via het online platform raadpleeg je bovendien een tweehondertal OA publicaties over Rechten, Management, Economie, SDG's en Politieke en Sociale Wetenschappen.

De Elgar Advanced Introductions to Law Online geven een beknopte en heldere inleiding tot belangrijke vakgebieden binnen het recht. Studenten die voor het eerst in aanraking komen met het onderwerp vinden er een toegankelijke synthese. Gevorderde studenten en onderzoekers worden uitgedaagd met genuanceerde kritieken op het vakgebied.

Deze e-bronnen zullen binnenkort toegankelijk worden gemaakt via de onderstaande bibliotheekkanalen.
Discovery Service | A-Z lijst | Lijst van e-bronnen

De Essentials in European Law zullen daarnaast ook worden opgenomen in de online catalogus.