2023-11-06: Onbeperkte toegang tot JSTOR Archival Journal & Primary Source Collection

Jstor 3 Jstor 3

De JSTOR-licentie van UHasselt is definitief uitgebreid naar de volledige JSTOR Archival Journal & Primary Source Collection. UHasselt heeft toegang tot alle tijdschriften in JSTOR. Wat de boeken betreft, is de toegang beperkt tot open access e-books.

JSTOR, een afkorting voor 'Journal Storage', is een omvangrijk full-text archief dat meer dan 4.500 tijdschriften uit alle wetenschappelijke disciplines herbergt, met een bijzondere nadruk op de geestes- en sociale wetenschappen.

Tot voor kort had UHasselt alleen toegang tot een aantal specifieke JSTOR-collecties:

• Life Sciences,
  • Mathematics and Statistics
  • Ecology & Botany II.

Als reactie op de uitdagingen van de Covid-19-pandemie kreeg de universiteit sinds 2020 tijdelijke toegang tot de volledige JSTOR Archival Journal & Primary Source Collection. Na talrijke positieve reacties van onze gebruikers, heeft de Universiteitsbibliotheek  besloten om deze uitgebreide toegang te behouden.

Dankzij de uitbreiding behouden onze studenten, docenten en onderzoekers van de Universiteit Hasselt de ongehinderde toegang tot dit brede aanbod aan academische bronnen voor onderzoek en onderwijs.