Logo UHasselt

menu

Campusleven


Op kot en op weg

Campusleven

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

OP WEG

De dienst studentenvoorzieningen ondersteunt je als je met de fiets of het openbaar vervoer naar de campus komt:

  • TREIN
    Alle studenten krijgen een tussenkomst van 50% voor een treinabonnement (2de klasse) van 3 of 12 maanden voor het traject van de woonplaats tot de UHasselt. Dit werkt via een derdebetalersysteem. Als student registreer je al je gegevens hiervoor via je digitaal studentendossier. Nadien ontvang je een attest van de NMBS waarmee je je abonnement kan gaan aankopen bij de NMBS. Dit geldt ook voor combi abonnementen van de NMBS en De Lijn. Voor masterstudenten Revalidatiewetenschappen en kinesitherapie geldt dit ook voor het traject van hun woonplaats tot de KULeuven, aangezien sommige studenten hier veel lessen volgen. 
    Opgelet! Als student van 26 jaar of ouder heb je nog steeds recht op een tussenkomst van 50%, maar kan dit niet via het derdebetalerssysteem aangevraagd worden. Hiervoor geldt dezelfde werkwijze als voor busabonnementen. Je koopt eerst zelf het abonnement aan en kan erna je tussenkomst aanvragen. Het aanvraagformulier voor deze tussenkomst kan je downloaden uit je digitaal studentendossier (bij studentenvoorzieningen > formulieren).
  •  BUS
    1. Campuspas
    Via je studentendossier kan je, als UHasselt student, voor € 20 een campuspas van De Lijn aankopen, via ‘registreren voor’. Je kan hiermee ongelimiteerd met de bus reizen in regio Hasselt en regio Diepenbeek. In dit document vind je welke haltes opgenomen zijn in het bereik van de campuspas. 

    OPGELET! Vanaf academiejaar 2019-2020 kan je enkel een campuspas aankopen als je een MOBIB-kaart hebt. Deze kan je aankopen bij De Lijn. De campuspas is geldig vanaf 14 september en kan aangekocht worden via je studentendossier. Je dient deze te betalen via overschrijving.  

    Opgelet: zorg dat je de campuspas tijdig aanvraagt én betaalt, aangezien het een paar dagen kan duren voor we je betaling ontvangen hebben en het tot 14 dagen kan duren voordat de campuspas op je MOBIB-kaart geactiveerd staat.

    2. Abonnement 3 of 12 maanden
    Wanneer je een abonnement van De Lijn hebt, kan je hiervoor een financiële tussenkomst van 50% aanvragen. Het aanvraagformulier voor deze tussenkomst kan je downloaden uit je digitaal studentendossier.

  • FIETS

    Bij VEDO kan je voor 25 euro per academiejaar een fiets huren, na betaling van €70 waarborg. Dit is inclusief een onderhoudscontract. In het onderhoudscontract zijn 2 grondige fietscontroles per jaar inbegrepen, inclusief de kostprijs voor herstelling van de veiligheidsitems (inclusief materiaal).

    Je moet vooraf online een fiets reserveren op citybike.uhasselt.be. In het fietsatelier kan je aan studententarief zowel je gehuurde als je eigen fiets laten herstellen. 

    Je kan hiervoor terecht op onderstaande locatie:

    Vedo, Agoralaan / gebouw D, 3590 Diepenbeek
    VEDOfiets@uhasselt.be- 011 26 80 69
    GSM: 0472 04 12 80
    Verhuur- en herstellocatie.
    ma – di - do: 8u30 – 16u00 /  woe - vrij: gesloten 
    Vanaf 14 september ook geopend op woe van 8u30-16u00

    Bekijk ook het huurreglement en de herstelprijzen.
  • TAXI

    Zondagavond brengt een taxi je tussen 21u30 en 22u30 van het station Hasselt naar je kotadres (Hasselt en Diepenbeek). Een taxiticket koop je bij Studentenvoorzieningen voor € 2,00. Als je een taxiticket gekocht hebt en de taxi wil gebruiken, werkt dit vanaf nu zonder reservatie. Je kan van de taxi gebruik maken indien je je studentenkaart én een taxiticket hebt. Een overzicht van de data waarop de taxidienst aangeboden wordt, vind je hier terug. De eerste rit vindt plaats op 20 september.

    ! Indien je trein vertraging heeft, kan je rechtstreeks contact opnemen met Taxi HTM:

    - Tel.: 011 30 10 20

    - GSM: 0479 30 10 20


Vind de weg naar de verschillende campussen via contact.

Meer info: vervoer@uhasselt.be– 011 26 90 12

Indien je graag een afspraak maakt voor meer informatie, kan dit online. 

Via deze link kan je een digitale afspraak met ons maken via google meet. We blijven ook via e-mail bereikbaar.

OPGELET: Je Google Agenda moet in je juiste tijdzone ('Brussel') staan. Dit kan je controleren door je Google Agenda te openen, uiterst rechts bovenaan op het symbool van het wieltje te klikken en dan naar 'Instellingen' te gaan. Daar kan je de tijdzone op 'Brussel' zetten (ook zie je in de linkerbovenhoek van de agenda GMT +01 staan).