2023-12-01: Jurisquare verdwijnt op 5 januari

Scrnli 11 30 2023 9 24 56 AM Scrnli 11 30 2023 9 24 56 AM

Eerder dit jaar besloten de aandeelhouders van de juridische databank Jurisquare om de dienstverlening via het platform stop te zetten. Voor UHasselt betekent dit concreet dat docenten, onderzoekers en studenten na het verstrijken van de huidige licentie op 5 januari 2024 niet langer toegang zullen hebben tot deze databank.

Met Jurisquare verdwijnt een belangrijk en veel geraadpleegd onderzoeksinstrument. Gelukkig betekent dit niet dat ook de toegang tot de inhoud van de databank verloren gaat.

• De inhoud van uitgeverij Kluwer blijft raadpleegbaar, maar vanaf 5 januari nog uitsluitend via Jura.
  • De publicaties van Larcier en Intersentia vind je voortaan enkel nog op StradaLex.
  • Alle andere juridische uitgevers (Anthemis, die Keure, Boom Juridisch Antwerpen, LeA Uitgevers, Politeia, Vanden Broele, Story Publishers...) sloten zich aan bij LexNow. Sinds oktober heb je als UHasselt-gebruiker eveneens toegang tot dit relatief nieuwe platform (voorlopig enkel on campus en voor medewerkers ook via VPN).

Voor een volledigere lijst van de juridische databanken die beschikbaar zijn via de universiteitsbibliotheek verwijzen we graag naar ons e-bronnenoverzicht. Daar vind je ook links naar handleidingen en meer informatie over de on- en off-campus toegangsmogelijkheden.

Met vragen kun je steeds terecht bij de Universiteitsbibliotheek.