Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwsberichten over UHasselt

Voor persvragen, kan u hier terecht

UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw
23 11 26 Dag Van De Wetenschap 015

3.300 bezoekers voor XL-editie Dag van de Wetenschap aan UHasselt

Maar liefst 3.300 bezoekers kwamen vandaag naar Universiteit Hasselt voor de speciale XL-editie van Dag van de Wetenschap in het teken van 50 jaar UHasselt. “In ons jubileumjaar wilden we de bezoeker zoveel mogelijk laten kennismaken met al het onderzoek aan onze universiteit. Meer dan 200 UHasselt-onderzoekers en 80 studenten ontvingen de bezoekers voor heel wat leuke workshops, proefjes, rondleidingen en lezingen en maakten er zo een echte topeditie van”, zegt rector Bernard Vanheusden.

30 mei

Hare Majesteit de Koningin ontvangt eredoctoraat UHasselt voor haar maatschappelijke bewogenheid

Voor haar sterke maatschappelijke bewogenheid en haar inzet voor onder meer mentaal welzijn bij jongeren en toegankelijk en kwaliteitsvol onderwijs, reikt Universiteit Hasselt een eredoctoraat uit aan de Koningin.

Refugiehuis Buitenkant
28 apr

Historisch Refugiehuis en Witte Kazerne zijn nieuwe thuis voor UHasselt

Het rectoraat van UHasselt, de financiële dienst, de personeelsdienst en het Instituut voor mobiliteit zijn vanaf nu de officiële nieuwe bewoners van het historische Refugiehuis en de Witte Kazerne in het stadscentrum van Hasselt. “We maken van één van de oudste gebouwen van Hasselt een open huis, waar expo’s georganiseerd worden, we bezoekers ontvangen, doctoraten uitreiken en aan onderzoek doen”, zegt rector Bernard Vanheusden.

Harry Martens Kunstenares Louise Mertens Kunstwerk Harry Martens
28 apr

Ererectoren UHasselt geëerd met unieke kunstwerken

In het Refugiehuis, de nieuwe thuis voor het rectoraat van UHasselt, worden de drie ererectoren van Universiteit Hasselt geëerd met unieke kunstwerken. De werken werden onthuld op de officiële opening van het Refugiehuis en de Witte Kazerne in aanwezigheid van ererector Harry Martens en de families van Luc De Schepper en Louis Verhaegen.

21 mrt

Het nieuwstedelijk en Universiteit Hasselt presenteren: Mooie jaren - een kroniek van onze tijd

Voor de 50ste verjaardag van UHasselt maakt theaterhuis Het nieuwstedelijk de voorstelling Mooie jaren – een kroniek van onze tijd. “Een voorstelling over de voorbije halve eeuw waarin we een generatie vrienden volgen die het leven, de liefde en een wereld in voortdurende verandering ontdekken”, zeggen regisseurs Stijn Devillé en Christophe Aussems van Het nieuwstedelijk. De voorstelling gaat op 19 mei in première in het Cultuurcentrum Hasselt en trekt in het najaar op tournee doorheen Vlaanderen.

OSCAR QUBE Vitrine
08 mrt

Na jaar aan boord van ruimtestation ISS komt UHasselt-magnetometer OSCAR-QUBE terug thuis

De diamantgebaseerde kwantummagnetometer van UHasselt-studententeam OSCAR-QUBE is terug thuis. Een jaar lang verbleef het toestel aan boord van het ruimtestation ISS om er het magnetisch veld van de aarde in kaart te brengen. Nu krijgt de magnetometer een centrale plek op de campus in Diepenbeek.

23 01 09 Persmoment Opening Feestjaar 50Jaaruhasselt 012
09 jan

UHasselt trapt gouden jubileum af met streetart, theater én eredoctoraat voor koningin

Hare Majesteit Koningin Mathilde, virologe Erika Vlieghe en milieu-epidemioloog Jordi Sunyer worden de nieuw eredoctoren van Universiteit Hasselt, dat haar 50ste verjaardag viert. Ter ere van dit gouden jubileum werd er ook een nieuw streetart onthuld, en zal er een theatervoorstelling komen in samenwerking met het gezelschap Het Nieuwstedelijk.