Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwsberichten over UHasselt

Voor persvragen, kan u hier terecht

UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw
21 04 02 Persmoment Oscar Qube 14 (1) Min
29 aug

Diamanten kwantummagnetometer UHasselt op weg naar ruimtestation ISS

29 augustus, een historische dag voor Universiteit Hasselt. Aan boord van de SpaceX CRS 23 vliegt de unieke diamanten kwantummagnetometer van het UHasselt-studententeam OSCAR-QUBE naar het ruimtestation ISS om er het magnetische veld rond de aarde in kaart te brengen.

OSCAR QUBE Uhasselt (1)
01 apr

Unieke kwantummagnetometer van UHasselt-studenten klaar voor ruimtevlucht naar ISS

Het UHasselt-studententeam OSCAR-QUBE legt de laatste hand aan hun diamantgebaseerde kwantummagnetometer.

1 Rolling Solar
20 nov

Geluidsschermen met geïntegreerde zonnepanelen tonen hun grote energiepotentieel

Onderzoekers van Universiteit Hasselt en imec bouwen binnen de samenwerking van EnergyVille een 13 meter lange proefopstelling van geluidsschermen met geïntegreerde zonnecellen.

Koen Vandewal En Sam Gielen 03 (2)
23 okt

Nieuwe belangrijke stap in ontwikkeling goedkope, printbare sensoren

Onderzoekers van UHasselt, Swansea University en de Universiteit van Dresden hebben grote stappen gezet in de ontwikkeling van infraroodsensoren uit goedkope, printbare elektronica.