Workshop • 3 uur • Nederlandstalig
Gemeenten worden regelmatig geconfronteerd met klachten over hun dienstverlening.
Hoe ga je daar als klachtenbehandelaar mee om? Welke bemiddelingstechnieken en -vaardigheden kunnen helpen?
Wanneer is inschakeling van externe bemiddelaars of andere instanties wenselijk? En hoe kunnen klachten worden voorkomen?
Je krijgt een zicht op veel voorkomende klachten en vruchtbare manieren om ermee om te gaan. Je maakt kennis met behulpzame bemiddelingstechnieken en vaardigheden. Je krijgt inzichten mee over wat overheden kunnen doen om klachten te voorkomen.
Klachtenbehandelaars in dienst van de overheid en bij ombudsdiensten, ambtenaren en politieke mandatarissen.
Bart Weekers, sedert 20 september 2010 en nog tot 2022 Vlaams ombudsman
studeerde rechten (Namen en Leuven) en communicatie (Luik)
werkte 10 jaar als auditeur in de Raad van State
focus op omgang tussen burger en bestuur, verzoening en redelijke standpunten
wil zich als ombudsman scherper profileren als bemiddelaar
(verdieping werkmethoden en ruimere reikwijdte)
De opleiding gaat door op 17 mei 2022 van 09.00 tot 12.00 uur.
De deelnameprijs bedraagt € 125 excl. btw 21%.
Je kan gebruik maken van de KMO-portefeuille.
Accreditatie voor diverse beroepsgroepen wordt aangevraagd.
Na afronding van deze opleiding en bij voldoende aanwezigheid ontvang je een attest van deelname.