Logo UHasselt

menu

Studiedagen faculteit Rechten


Studiedagen faculteit Rechten

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

PREVENTIE EN BEHANDELING VAN KLACHTEN BIJ OVERHEIDSINSTELLINGEN

Gemeenten worden regelmatig geconfronteerd met klachten over hun dienstverlening.
Hoe ga je daar als klachtenbehandelaar mee om? Welke bemiddelingstechnieken en -vaardigheden kunnen helpen?
Wanneer is inschakeling van externe bemiddelaars of andere instanties wenselijk? En hoe kunnen klachten worden voorkomen?


Doelgroep

Klachtenbehandelaars in dienst van de overheid en bij ombudsdiensten, ambtenaren en politieke mandatarissen.


Doelstellingen

Je krijgt een zicht op veel voorkomende klachten en vruchtbare manieren om ermee om te gaan. Je maakt kennis met behulpzame bemiddelingstechnieken en vaardigheden. Je krijgt inzichten mee over wat overheden kunnen doen om klachten te voorkomen.


Sprekers

 

Bart Weekers, sedert 20 september 2010 en nog tot 2022 Vlaams ombudsman
studeerde rechten (Namen en Leuven) en communicatie (Luik)
werkte 10 jaar als auditeur in de Raad van State
focus op omgang tussen burger en bestuur, verzoening en redelijke standpunten
wil zich als ombudsman scherper profileren als bemiddelaar
(verdieping werkmethoden en ruimere reikwijdte)

 


Erkenning

Accreditatie voor diverse beroepsgroepen wordt aangevraagd.



Praktisch

 

 

Meer info

Faculteit Rechten
T: 011 26 87 67
E: faculteitrechten@uhasselt.be