Lien Leslokaal
26 okt

Doctoranda Lien Aerts: “Mijn sociaal engagement bepaalde mijn studiekeuze”

20 okt

Boekvoorstelling en panelgesprek “Bommen in Brussel”

Tessa1
14 okt

Doctoranda Tessa Quina: “De wetgever onderschat de capaciteit van kinderen"

Jonas2 (1)
04 okt

Doctorandus Jonas Voorter: “Dankzij mijn onderzoek zit ik midden in het debat over onze toekomst”

Loth
23 sep

Doctoranda Loth Van Der Auwermeulen: “Er bestaat veel onduidelijkheid over grensoverschrijdende interlokale samenwerking”

22 09 22 Uitreiking Inclusiviteitsprijs 002
22 sep

Mira Jablonska wint Inclusiviteitsprijs 2022: ‘De diversiteit in 1 persoon’

Mira Jablonska wint de ‘Inclusiviteitsprijs 2022’ van Universiteit Hasselt en Het Belang van Limburg. Mira is masterstudent rechten en komt als studentenvertegenwoordiger op voor de noden van studenten in kwetsbare situaties.

Tom
14 sep

Doctorandus Tom Bonne: "Mijn onderzoek is maatschappelijk relevant"

Emilie
25 aug

Doctoranda Emilie Hermans: “Maatschappelijke denkbeelden evolueren, maar wetgever hinkt achterop”

Merel
11 aug

Doctoranda Merel Vrancken: “Ik geloof dat alle kinderen gelijke kansen verdienen”

Sarah Vancleef 06
07 jul

Zomerreportage: Sara Vancleef over haar onderzoek, dromen en ambities

07 jun

Rudi Vranckx spreekt over kwetsbaarheid van democratie

3Dsterkburgerschap 600X750 (1)

Burgerschapskwaliteiten voor een bloeiende democratie

Professor Eric Lancksweerdt: “We zijn meer dan we lijken. We kunnen meer dan we denken. Als mens en als burger. We beschikken over tal van kwaliteiten die we kunnen ontdekken, versterken en ten dienste stellen van de gemeenschap. Denk maar aan zin voor rechtvaardigheid, redelijkheid, solidariteit, creativiteit en nog vele andere.”