Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwsberichten over UHasselt

Voor persvragen, kan u hier terecht

UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw
18 05 30 Dies Natalis 026
25 mrt

UHasselt reikt eredoctoraten uit aan wetenschappers die de mens centraal stellen en welzijn bevorderen

Psychiater Dirk De Wachter, filosofe Annemarie Mol, econoom Christian Grönroos en sociologe Stella Nkomo worden de nieuwe eredoctoren van Universiteit Hasselt. De organisatie Te Gek!? krijgt een speciale erkenning voor haar jarenlange inzet voor geestelijke gezondheidszorg.

Proefdag 2022
10 mrt

2.600 laatstejaarsleerlingen maken tijdens proefdag kennis met de campussen van UHasselt en Hogeschool PXL

Na twee jaar online een studiekeuze bepalen aan de hand van onder meer digitale SID-IN’s en virtuele infoavonden, maken op 10 en 29 maart 2.600 laatstejaarsleerlingen secundair onderwijs opnieuw fysiek kennis met het Hoger Onderwijs.

Adam Smigielski Xo7jxfknvvs Unsplash
09 mrt

Hasselt University statement on the war in Ukraine

Hasselt University is deeply shocked by the current dramatic situation in Ukraine and sympathises with everyone in Ukraine and its neighbouring countries, all those in Russia who oppose these atrocities, and everyone else who is directly or indirectly affected by the events. We continue to hope for a rapid end to this crisis.

Corona 1
07 mrt

Coronamaatregelen UHasselt

Hier kan u een overzicht terugvinden van de geldende coronamaatregelen aan UHasselt.

Paul Henry Denis En Martijn Mertens 07
02 mrt

Beloftevolle stap in perovskietzonnecellen: organische bouwstenen zorgen voor veel grotere stabiliteit

Onderzoekers van imo-imomec (imec/UHasselt) zijn er binnen de samenwerking EnergyVille in geslaagd om organische bouwstenen in perovskietzonnecellen te integreren, waardoor zowel de thermische- als de vochtstabiliteit van het materiaal aanzienlijk verbetert.

THE Ranking 2022 (1)
25 feb

UHasselt 53ste plaats beste jonge universiteiten wereldwijd

Joost Martens & David Wilson III
03 feb

Stichting Alzheimer Onderzoek schenkt 525.000 euro aan UHasselt-onderzoekers

UHasselt-professoren Joke Spildooren en David Wilson III krijgen elk 250.000 euro van de Stichting Alzheimer Onderzoek.

Header2 01
25 jan

Hendrik Verbrugge nieuwe voorzitter Associatie AUHL, afscheid Willy Claes

Na 18 jaar als voorzitter van de Associatie Universiteit – Hogescholen Limburg (AUHL), neemt Willy Claes afscheid. De Algemene Vergadering van de AUHL heeft vanavond Hendrik Verbrugge als opvolger verkozen.

24 jan

SALKTurbo-project ‘XR-Huis’ verhoogt bedrijfsinnovatie door eXtended Reality

Bedrijven helpen om hun innovatie- en concurrentiekracht te verhogen door XR-technologie te gebruiken. Dat is het doel van het SALKTurbo-project XR-Huis, dat de expertise over eXtended-Reality van alle Limburgse kennisinstellingen bundelt.

22 01 06 Huldeboek Nan Torfs 23
06 jan

Faculteit Rechten brengt hulde aan overleden prof. Nan Torfs

De Faculteit Rechten bracht op 6 januari hulde aan haar collega prof. dr. Nan Torfs die op 22 december 2020 overleed. Ze stond mee aan de wieg van de faculteit Rechten waar ze nadien als gewoon hoogleraar aan verbonden was.

21 11 16 Cheque Legaat Prof Mebis (2)
01 jan

Erfenis van 20.000 euro voor lichttherapie bij kankerpatiënten

De onderzoeksgroep van prof. dr. Jeroen Mebis, diensthoofd Medische Oncologie Jessa Ziekenhuis en hoofddocent aan de UHasselt, krijgt een erfenis van 20.000 euro geschonken aan Universiteitsfonds UHasselt.

Ecotron Hasselt University
23 dec

Analyse van meer dan 20.000 plantensoorten toont aan: klimaat én bodem bepalen hoe planten eruitzien

Een internationaal onderzoeksteam waar ook UHasselt deel van uitmaakt toont voor het eerst aan dat kenmerken zoals de grootte, structuur of levensduur van een plant bepaald worden door het klimaat en de bodemeigenschappen.