Actueel

Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwsberichten over UHasselt

Voor persvragen, kan u hier terecht

UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw
Jaco Vangrondsveld Pascal Vranckx (1)
18 nov

Jaco Vangronsveld en Pascal Vranckx in lijst meest geciteerde onderzoekers wereldwijd

Milieubioloog Jaco Vangronsveld en cardioloog intensivist Pascal Vranckx, beide professor aan de universiteit Hasselt, behoren tot de top 1% meest geciteerde onderzoekers wereldwijd.

Jane Goodall Uhasselt Toga C Judy Waters
12 nov

Jane Goodall Eredoctor UHasselt

De wereldberoemde Britse etholoog en milieuactivist Dr Jane Goodall is de nieuwe eredoctor van de Universiteit Hasselt.

ADV Coronastudie 423,3X221,5Mm Provincie Limburg Blauw (1)
29 okt

Grote coronastudie van UHasselt en Provincie Limburg

De onderzoeksgroep Beleidsmanagement van de Faculteit Bedrijfseconomische Wetenschappen heeft samen met de Provincie Limburg een coronastudie opgezet die bij Limburgers peilt naar de impact van de pandemie op hun leven.

Koen Vandewal En Sam Gielen 03 (2)
23 okt

Nieuwe belangrijke stap in ontwikkeling goedkope, printbare sensoren

Onderzoekers van UHasselt, Swansea University en de Universiteit van Dresden hebben grote stappen gezet in de ontwikkeling van infraroodsensoren uit goedkope, printbare elektronica.

Blokbeeld Modelleerweek Oostduinkerke
30 sep

Wiskundestudenten UHasselt trekken op modelleerweek

De eerste twee weken van dit academiejaar 2020-2021, nl. van 21 september tot 2 oktober, organiseerde de Faculteit Architectuur en Kunst van de UHasselt op drie plekken in Vlaanderen (Aarschot, Houthalen-Helchteren en Rekem) een Live Project.

Live Projects Liesbeth Beeld3
30 sep

Onze studenten doen live interventies op drie plekken in Vlaanderen

Bernard Vanheusden
24 sep

Bernard Vanheusden opent academiejaar als nieuwe rector UHasselt

Bouwen aan een duurzame universiteit die nog meer inzet op Europees toponderzoek en onderwijsvernieuwing. Dat is het doel van Bernard Vanheusden. Op 1 oktober neemt de professor Milieurecht de fakkel over van huidig rector van UHasselt, Luc De Schepper.

Unnamed (9)
24 sep

Luc De Schepper neemt na 16 jaar afscheid als rector UHasselt

Tijdens de Academische Openingszitting van de Universiteit Hasselt en Hogeschool PXL nam Luc De Schepper ook officieel afscheid als rector van UHasselt. 16 jaar stond hij aan het hoofd van de universiteit.

Wouter Schroeyers (Uhasselt)
18 sep

Grootste Europese studie voor stralingsbescherming tegen radon en natuurlijke radioactieve materialen

SCK CEN, UHasselt en UAntwerpen nemen deel aan de grootste Europese studie ooit naar de gezondheidsgevaren van radioactieve materialen van natuurlijke oorsprong. Het project RadoNorm zal met 56 partners uit 26 landen en 22 miljoen euro onderzoeksgeld, de effecten van chronische blootstelling aan lage dosissen natuurlijke straling op de mens onderzoeken.

Unnamed (7)
01 jul

UHasselt en Noorderhart richten het Universitair MS Centrum op

12 jaar na de opstart van het MS Netwerk Limburg bundelen partners UHasselt-BIOMED en Noorderhart (voormalig Mariaziekenhuis Noord Limburg) voortaan hun krachten in het Universitair MS Centrum.

BB Geneeskundestud Corona 04
06 apr

Geneeskundestudenten UHasselt als vrijwilliger aan de slag in zorgcentra

Een veertigtal derdejaarsstudenten Geneeskunde aan UHasselt zijn als vrijwilliger aan de slag in de gezondheidszorg. De faculteit Geneeskunde en levenswetenschappen deed een rondvraag bij ziekenhuizen en huisartsenpraktijken of zij hulp konden gebruiken tijdens de coronacrisis.

20 01 30 Leerstoel Herman Reynders 01 BLOKBEELD
30 jan

Herman Reynders leidt leerstoel UHasselt rond onderwijsongelijkheid Limburg

De volgende drie jaar zal UHasselt binnen de leerstoel ‘Inclusief en Excellent Onderwijs’ onderzoek voeren naar het wegwerken van onderwijsongelijkheid in Limburg. Herman Reynders, afscheidnemend gouverneur van de provincie Limburg, zal deze leerstoel leiden.