Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwsberichten over UHasselt

Voor persvragen, kan u hier terecht

UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw UHasselt, campus Hasselt, voorzijde gebouw
Campus Hasselt Lr 10
16 mrt

Tim Nawrot wint wetenschapsprijs AstraZeneca Foundation

Ilse Dewachter Joost Martens
11 mrt

Stichting Alzheimer Onderzoek schenkt 250.000 euro aan UHasselt-onderzoek

UHasselt professor Ilse Dewachter ontvangt een beurs van 250.000 euro van de Stichting Alzheimer Onderzoek. Het geld zal dienen voor haar baanbrekende onderzoek naar een beschermende mutatie tegen Alzheimer.

Gedeputeerde Tom Vandeput & Bert Op 'T Eijnde (2)
05 mrt

UHasselt partner in uniek stamcelonderzoek om spierkracht te herstellen

Kan stamceltherapie helpen om spierkrachtverlies bij chronische patiënten, kankerpatiënten en ouderen tegen te gaan? Op die vraag zoekt Universiteit Hasselt samen met Belgische, Nederlandse en Duitse onderzoekspartners een antwoord binnen het euregionale Interregproject GYM.

21 03 01 Uhasselt On Tour 13
01 mrt

UHasselt en Hogeschool PXL organiseren 'Studiekeuze on tour'

Universiteit Hasselt en Hogeschool PXL gaan van 1 t.e.m. 30 maart met een mobilhome langs bij secundaire scholen om laatstejaarsleerlingen de kans te geven om met studiekeuzebegeleiders in gesprek te gaan.

Faculteit Architectuur En Kunst Tanzania
11 feb

UHasselt coördineert VLIR-IUC ontwikkelingsprojecten in Tanzania en DR-Congo

De faculteit Architectuur en Kunst en het Biomedisch onderzoeksinstituut BIOMED van Universiteit Hasselt zijn door VLIR-UOS geselecteerd om tien jaar lang een grootschalig VLIR-IUC ontwikkelingsproject te leiden in Tanzania en DR-Congo.

Dr. Martens En Prof. Dr. Mullens
09 feb

Prestigieuze cardiologieprijs voor UHasselt/ZOL-onderzoeker Pieter Martens

Dr. Pieter Martens heeft de Jacqueline Bernheimprijs ontvangen. Een prestigieuze prijs ter waarde van 25.000 euro die wordt uitgereikt door het Fonds voor Hartchirurgie voor baanbrekend onderzoek binnen de cardiologie.

Chris Burtin 07
28 jan

Chris Burtin (RWS) nieuw lid Jonge Academie

Prof. dr. Chris Burtin van de faculteit Revalidatiewetenschappen is verkozen tot één van de nieuwe leden van de Jonge Academie. Deze Academie wil een ontmoetingsplaats zijn voor jonge toponderzoekers en -kunstenaars om wetenschap breed te promoten en te wegen op het wetenschapsbeleid.

21 01 14 Plaatsing Hoofd Op Xlab 32 BB
14 jan

X-LAB UHasselt krijgt inspirerend hoofd om in te denken

Universiteit Hasselt heeft er een echte eyecatcher bij. Bovenop het paviljoen van X-LAB op de campus in Diepenbeek is een 5 meter hoog kunstwerk van een hoofd uit cortenstaal geplaatst. Binnenin het hoofd zijn er zitplaatsen voorzien.

Instrumented Vehicle Wagen
17 dec

IMOB UHasselt test in gloednieuwe onderzoekswagen rijtechnologieën uit

Onderzoekers van het Instituut voor Mobiliteit (IMOB) van UHasselt gaan in een speciaal hiervoor uitgeruste onderzoekswagen hun nieuwste rijtechnologieën uittesten op de weg.

Overhandiging Cheque Live A Life
15 dec

Live a Life overhandigt 14.500 euro aan kankeronderzoek UHasselt-Jessa-ZOL

De organisatie achter Live a Life schenkt dit jaar een cheque ter waarde van 14.500 euro aan het Limburg Clinical Research Center (LCRC). Een mooi geldbedrag dat de organisatie inzamelde tijdens een coronaproof zomerevent.

Tim Nawrot
14 dec

Tim Nawrot wint prestigieuze wetenschapsprijs AstraZeneca Foundation

Het onderzoeksteam van UHasselt professor Tim Nawrot heeft de wetenschapsaward van AstraZeneca Foundation en het Fonds Wetenschappelijk Onderzoek (FWO) gekregen. Een prijs van 25.000 euro voor innovatief wetenschappelijk onderzoek dat bijdraagt aan een gezondere samenleving.

1 Rolling Solar
20 nov

Geluidsschermen met geïntegreerde zonnepanelen tonen hun grote energiepotentieel

Onderzoekers van Universiteit Hasselt en imec bouwen binnen de samenwerking van EnergyVille een 13 meter lange proefopstelling van geluidsschermen met geïntegreerde zonnecellen.